پژوهش لازمه پویایی طلاب در حوزه‌های علمیه است
کد خبر: 4144800
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

پژوهش لازمه پویایی طلاب در حوزه‌های علمیه است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: طلاب سعی کنند در هر رشته شاخص باشند و به موفقیت برسند. تحقیق و پژوهش لازمه پویایی طلاب در حوزه است و از این عنصر مهم نباید غافل باشند.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ظهر امروز، 9 خرداد، در اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استان که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد،  گفت: جشنواره علامه حلی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که در حوزه علمیه در دو گروه بانوان و آقایان در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ضرورت توجه به جشنواره‌های مهم در کشور را خواستار شد و افزود: محرمات اسلامی همچون سببی، نسبی و رضاعی باید رعایت شود. همه ما باید نسبت به رعایت مسائل شرعی و حد و حدود آن دقت لازم را داشته باشیم. در رعایت مباحث شرعی نباید اعمال سلیقه کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت برطرف شدن ضعف‌ها در جشنواره علامه حلی در استان را متذکر شد و بیان کرد: بانوان در این امر نقش به سزایی دارند. طلاب حوزه علمیه باید به بالاترین درجات عالیه رسیده و مراتب علمی و معرفتی را یکی پس از دیگری طی کنند.

وی خطاب به طلاب حوزه علمیه گفت: درس اولویت اول شماست و باید در این مسیر با جدیت پیش روید. می‌شود زندگی را با قناعت پیش برد، اما باید سعی کنید در هر رشته شاخص باشید و به موفقیت برسید. تحقیق و پژوهش لازمه پویایی شما در حوزه است و از این عنصر مهم غافل نباشید.

برخورداری پژوهش‌ها از دو عنصر کمیت و کیفیت

حجت‌الاسلام ابوالفضل مقیمی، معاون پژوهشی حوزه علمیه کشور، نیز در تماسی ویدئویی بیان کرد: پژوهش باید خود را در مدارس و سبد فعالیت‌های طلاب خود را نشان دهد و اگر این اتفاق نیفتد گویا به اهداف اصلی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در مجموع فعالیت‌های پژوهشی خوبی در حوزه‌ها شاهدیم، ادامه داد: در سطح حوزه پژوهش‌های حداقلی را شاهدیم که این امر با تربیت و آموزش مهارت‌ها می‌تواند به سمت حرفه‌ای شدن پیش رود. روح طلاب باید جست‌و‌جوگر باشد و باید زمینه این امر فراهم شود.

مقیمی با تأکید براینکه پژوهش‌های انجام شده در حوزه باید از کمیت و کیفیت لازم برخوردار باشد، اظهار کرد: مهارت‌ها برای ایجاد پژوهش‌های کاربردی باید صورت گیرد.

کشف استعداد از اهداف جشنواره علامه حلی

حجت‌الاسلام حسن گودرزی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان نیز در این جشنواره با بیان این مطلب که کمیت و کیفیت جشنواره علامه حلی مدنظرست و برای آینده جبران کمبودهای امسال را خواهیم کرد، افزود: امسال نیز با وجود امکانات محدود این جشنواره به بهترین شکل برگزار شد، اما برای جشنواره پیشرو برنامه‌ریزی‌ها با حوزه علمیه برادران با حساسیت و هماهنگی بیشتر انجام خواهد شد.

گودرزی با تأکید براینکه کشف استعدادهای پژوهشی میان طلاب هدف اصلی جشنواره علامه حلی است، ادامه داد: پژوهش‌های گروهی از جمله مبانی ناآشنا برای طلاب است که باید این اشکال برطرف شود. جشنواره در بعد کمی و کیفی درحال پیشرفت است و با کسب رتبه‌ها در سطح استان و کشور امیدوارکننده است.

فعالیت 83 کانون علمی

حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان مرکزی، نیز در این مراسم گفت: حوزه‌های علمیه دارای چشم‌انداز تبلیغی و ترویجی هستند و این باید تقویت شود. برگزاری جشنواره مئرسه‌ای به قوام هرچه بیشتر و افزایش تعداد آثار بسیار کمک‌کننده است.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی در چهاردهمین سال خود از رشد خوبی در استان برخوردارست، بیان کرد: طلاب استان تا شش دوره قبل آثارشان فقط به صورت کشوری داوری می‌شد، اما خوشبختانه شش دوره در استان برگزار و مورد استقبال جامعه هدف نیز قرار گرفته است.

وی از فعالیت 83 کانون علمی طلاب در استان در بخش برادران خبر داد و افزود: جشنواره علامه با بهره‌گیری از امتیازها و امکانات ویژه از رشد خوبی برخوردارست که تجهیز کتابخانه‌ها و برگزاری دوره‌های مهارتی از جمله آنان است.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از 42 اثر برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha