برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در 50 نقطه استان مرکزی
کد خبر: 4145317
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام(ره) در 50 نقطه استان مرکزی

رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم آیینی و تبیینی بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ۵۰ نقطه استان خبر داد.

حضرت امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا، به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، بیان کرد: امام خمینی(ره) بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های سیاسی و مذهبی تاریخ معاصر ایران و جهان است. ایشان با اندیشه‌ای برگرفته از تعالیم اسلامی، توانست نظامی نوین در هندسه قدرت جهانی بر پایه جمهوریت و اسلامیت پایه‌گذاری کند که هم‌اکنون تبدیل به یک الگو در بسیاری از کشورهای اسلامی شده است.

وی گفت: معرفی ابعاد شخصیتی و ترسیم و تبلیغ سیره، اندیشه‌ها و مجاهدت‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی  حضرت امام خمینی(ره) در شکل‌گیری و رهبری انقلاب اسلامی باید به‌درستی برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود. 

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت سی‌و‌چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود، افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی این شورا، مراسم بزرگداشت ارتحال امام در مصلای بیت‌المقدس اراک با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین طیبی‌فر، جانشین نماینده ولی‌ فقیه در سپاه پاسداران و مداحی مرتضی طاهری در جمع اقشار مردم انقلابی در روز شنبه، ۱۳ خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.  

وی با اشاره برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن در مساجد سراسر استان گفت: همچنین از ۱۳ تا 15 خردادماه جلسات تبیینی و طرح تلاوت نور و ختم قرآن کریم با نیت هدیه به روح ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مساجد سراسر استان با مشارکت نمازگزاران برگزار می‌شود.

خلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شصت امین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای این قیام به‌عنوان نقطه آغازین جریان مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی اظهار کرد: به همین مناسبت در مراکز شهرستان‌های تابعه مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در شامگاه ۱۴ و ۱۵ خردادماه برگزار و در شهر اراک نیز در مسجد امام حسن(ع) در روز ۱۴ خردادماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام الهامی‌نیا برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگی و مراسم آیینی ایام ۱۴ و ۱۵ خردادماه در سراسر استان بیان کرد: با همت و تلاش صورت گرفته از سوی اعضای ستاد ارتحال استان، امسال برنامه‌های متعددی از جمله اعزام ۱۵ هزار نفر از زائران به مرقد مطهر امام راحل، برپایی جشنواره ملی شعر روح‌الله، بازدید اقشار مردم از زادگاه و بیت تاریخی امام راحل در خمین، برگزاری مسابقات از وصیت‌نامه امام راحل، برپایی نمایشگاه کتاب و آثار هنرهای تجسمی هنرمندان استانی و ... اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha