امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را در کشور عملیاتی کرد
کد خبر: 4145735
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
حجت‌الاسلام طیبی:

امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را در کشور عملیاتی کرد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: امام خمینی(ره) در دنیای امروز ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست و در این دنیا با مبانی دینی طراحی حکومت اسلامی کردند. ایشان اصل ولایت فقیه را در کشور بنا و عملیاتی کردند.

حجت الاسلام حسین طیبی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین طیبی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، شامگاه شنبه، 13 خردادماه در آئین بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی بیت‌المقدس اراک بیان کرد: امام خمینی (ره) تحول بزرگی در تاریخ جهان به وجود آورد و شاخه‌های نهال کاشته شده به دست امام (ره) در سراسر جهان در حال ثمر دادن است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هم مهندس و هم معمار اسلام بود؛ چراکه اسلام را به خوبی می‌شناخت و توانست آموزه‌های دینی را به خوبی پیاده‌سازی کند، اضافه کرد: ایشان شخصیتی بودند که شرق را به اسلام ناب محمدی دعوت کرد و در کاخ کرملین رعب و وحشت ایجاد کردند.

طیبی افزود: زمانی که علما و مراجع در زمان طاغوت تقلیدنامه نوشتند هنوز انقلابی از حضرت امام خمینی(ره) صادر نشده بود و مراجع در این تقلیدنامه نوشتند که از دولتمردان بخواهید حرمت قوانین اسلام را حفظ کنند و شاه در جواب نوشت ما خوشحال هستیم که شما به توحید مردم عادی بپردازید و این سخن توهین به مراجع و مردم بود. کسی جواب شاه را نداد و امام(ره) در اعلامیه‌ای مناسب را برای این توهین صادر فرمودند.

وی بیان کرد: برخی افراد خودستا و برخی خودستان هستند. خودستان افرادی هستند که خود را از خود می‌گیرند و خودستا نیز افرادی هستند که خود را مطرح می‌کنند. حضرت امام خمینی(ره) خود را از خود گرفتند و پای روی خودستا گذاشت و رهبری شد که دوست و دشمن مجبور به تعظیم در مقابل ایشان شدند.

طیبی با بیان اینکه در سال‌های قبل از انقلاب یکی فرمان می‌داد و بقیه تقلید می‌کردند و امام خمینی(ره) این رابطه را به رابطه امام و امت تبدیل کرد، افزود: آن حضرت محرک بودند، محرکی که پیشقراول بود و نمی‌گفتند شما بروید تا من بیاییم. رجال سیاسی و افرادی که اهل سیاست می‌دانند چه تحولاتی در دنیای امروز نسبت به دنیای ۴۰ سال قبل به وجود آمده و این مهم مدیون خدمات معمار انقلاب است.

وی یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نکات بسیاری را بیان فرمودند یکی از این نکات مهم این بود که نگذارید امام(ره) را تحریف کنند و نگذارید بگویند انقلاب به بن‌بست رسیده است. جو روانی که دشمنان ایجاد کرده و عده‌ای عوامل داخلی آن را دنبال می‌کنند خارج کردن امام خمینی(ره) از صحنه انقلاب است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: امام خمینی(ره) در دنیای امروز ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست و در این دنیا با مبانی دینی طراحی حکومت اسلامی کردند. ایشان اصل ولایت فقیه را در کشور بنا و عملیاتی کردند که در هیچ زمانی مانند این زمان عملیاتی نشده است.

وی افزود: در نظام هستی هیچ اراده، قانونی حاکمیتی به جزء اراده، قانون و حاکمیت خداوند وجود ندارد و تنها اراده خداوند است که حکومت می‌کند و خداوند ولایت بر همه چیز داشته و این ولایت را نازل کرده و خداوند ولایت خود را زمینی کرده و افرادی را مامور کرده که ولایت خداوند را در زمین اعمال کنند. ولایت پیامبر(ص)، ولایت معصوم و ولایت فقیه چیزی از خود برای گفتن ندارند و ولایت خداوند را روی زمین پیاده می‌کنند.

طیبی بیان کرد: حاکمیت در نظام ولایی، حاکمیت شخص نبوده و حاکمیت حکم الهی حاکم است و همه مامور هستند که آن را بیان، تبیین و اجرا کنند و این مهم تفاوت ولایت فقیه با بقیه افرادی است که در دنیا حاکمیت می کنند. افرادی که تا دیروز با ملت ایران دشمنی می‌کردند امروز دست دوستی به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کرده‌اند و این مهم با ایستادگی جمهوری اسلامی، رهبری و مردم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان به دست آمده است.

انتهای پیام
captcha