جوانان تسلیم ادبیات سازش با دشمن نخواهند شد
کد خبر: 4146359
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
حجت‌الاسلام رستمی:

جوانان تسلیم ادبیات سازش با دشمن نخواهند شد

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: جوانان ایران زمین در طول سال‌ها تلاش و مجاهدت در زمینه علمی از جمله مبارزه با کرونا و تحقیقات انجام شده در این حوزه به دشمنان ثابت کردند که تسلیم ادبیات سازش و کوتاه آمدن نخواهند شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، امروز، 17 خرداد، در آیین تکریم و معارفه رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان که در دانشگاه اراک برگزار شد، دانشگاه را محل تربیت اندیشمندان، دانشمندان، مدیران و کارشناسان آینده دانست و انجام این خدمت را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاه برشمرد و ادامه داد: جوانان امروز با تحصیل در دانشگاه با دانش نوین آشنا و اندوخته‌های علمی خود را در مسیر پیشرفت و آبادانی کشور به کار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان امروز با تحصیل‌های پیشرفته چالش و مشکلات موجود در کشور را با ارائه راهکارهای علمی و عملی برطرف خواهند کرد، افزود: نیروی تربیت شده امروز، راهگشا برای پیشرفت‌های هرچه بشتر در عرصه‌های مختلف علمی و ... است و از این امر مهم نباید غافل شد.

رستمی با بیان این مطلب که ظرفیت دانشگاه‌های امروز با دانشگاه‌های قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، ادامه داد: امروز دانشگاه با وجود داشتن ظرفیت علمی بسیار در کنار حوزه دفاعی قرار گرفته و زمینه افتخارآفرینی بسیار را فراهم کرده است.

وی به عدم تجهیزات نظامی از جمله سیم‌خاردار در دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: آن روزها ما توان تولید سیم‌خاردار نداشتیم و امروز توان علمی و دفاعی ما به‌گونه‌ای است که موشک «فتاح» تولید و به عنوان خاری در چشم دشمنان قرار دارد و خواب را از آنان ربوده است.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در تکمیل سخنان خود گفت: وجود دانشگاه در کنار حوزه دفاعی بازدارندگی ایجاد کرده است. تا جاییکه هیچ کشوری جرأت تعرض به نظام اسلامی ایران را ندارد. موشک فتاح یکی از مؤلفه‌های قطعی امید به آینده درخشان کشورست و وظیفه ما دانشگاهیان برای تقویت امیدآفرینی در جامعه سنگین است.

رستمی به تحول ایجاد شده در حوزه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها اشاره و با بیان اینکه در دو دهه گذشته افتخارات بسیار در حوزه علمی در زمینه‌های مختلف کسب شده است، اضافه کرد: اگر قصد داریم در آینده مدیران و نخبگان کارآمد و عالم داشته باشیم باید روی دو مرکز آموزش و پرورش و دانشگاه سرمایه‌گذاری کرد. تربیت یافته این دو مرکز زمینه قوت کشور در آینده را بیش از پیش فراهم خواهند کرد.

وی در ادامه به موفقیت دانشمندان و نخبگان ایرانی در حوزه ساخت ربات نیز اشاره کرد و افزود: کشور موفق به ساخت ربات جراح شده است و این ظرفیت امکان استفاده از جراح در هرمقطه‌ای از جهان را که باشد فراهم می‌کند. این دانش، تولید برای بازار جهانی را کسب کرده است تا جاییکه تعداد سفارش‌ها از حد توان گذشته است.

رستمی با بیان این موضوع که خون شهدایی همچون تهرانی‌مقدم، احمدی‌روشن و ... جریان علمی در کشور ایجاد و زمینه موفقیت‌های بسیار فراهم شده است، اظهار کرد: توان علمی دانشمندان و نخبگان ما به لحاظ رتبه‌های علمی در سطح قابل قبولی در دنیا قرار دارد. در سال‌های قبل از انقلاب کشور هیچ جایگاه علمی نداشت و تقریباً یک هزارم دانش دنیا در سال 56 در کشور تولید می‌شد، اما با تلاش جوانان متعهد و متخصص این رقم به بیش از 2درصد رسیده است و افتخاری بزرگ به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ایران قبل از انقلاب فقط 170 هزار نفر بود و این رقم در مقطعی پس از انقلاب به 4 میلیون هم رسید و این ظرفیت هنوز هم در دانشگاه‌های کشور بیشتر از قبل وجود دارد، افزود: خوشبختانه ظرفیت تحصیل در تمام مقاط کشور برای علاقه‌مندان به تحصیل وجود دارد.

این مقام مسئول جوانان را خطاب قرار داد و افزود: به منویات مقام معظم رهبری بسیار توجه کنید. ایشان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) عموم مردم به ویژه جوانان و از جمله دانشجویان را به ایمان و امید توصیه فرمودند. به برکت وجود امامین انقلاب توفیقاتی در کشور به دست آمده که در جایگاه خود بی‌نظیرست.

رستمی ضرورت توجه به جوانان در زمینه‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: هرجا به دانش و بنیه علمی خود و استعداد نیروهای انسانی اعتماد کردیم موفق عمل کردیم و این امر بارها در حوزه علمی و دفاعی ثابت شده است. جوانان ایران زمین در طول سال‌ها تلاش و مجاهدت در زمینه علمی از جمله مبارزه با کرونا و تحقیقات انجام شده در این حوزه به دشمنان ثابت کردند که تسلیم ادبیات سازش و کوتاه آمدن نخواهند شد.

وی به ضعف دشمن در مقابل ایران اسلامی و اعتراف دانشمندانشان به این موضوع اشاره و تصریح کرد: امید به عنوان موتور محرکه در کشور عمل کرده و دشمن برای تسلیم و متوقف کردن ملت ایران به دنبال تضعیف روحیه امید در جامعه اسلامی ایران است، آنان با القای ناامیدی قصد دارند به اهداف خود برسند. با تقویت شاخصه‌ها و مؤلفه‌های امید می‌توان به پیشرفت بیشتر فکر کرد. تحولات کنونی در جهان از جمله جنگ اوکراین به نفع مقاومت و علیه آمریکا درحال انجام است.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم تقدیر و حجت‌الاسلام جواد افشارنجفی، به عنوان رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha