دانشگاه‌ها یاری‌کننده توسعه امیدآفرینی در جامعه باشند
کد خبر: 4146365
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

دانشگاه‌ها یاری‌کننده توسعه امیدآفرینی در جامعه باشند

استاندار مرکزی با بیان این محور که امیدآفرینی امری مهم و حیاتی در بدنه اجتماع و خانواده است، نقش دانشگاه‌ها و اساتید را در توسعه امیدآفرینی مهم برشمرد و افزود: ترمیم آسیب‌های وارده به امید در جامعه الزامی است و هریک ما در این مسیر نقش‌هایی داریم که باید ایفا کنیم.

فرزاد مخلص الائمه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 17 خرداد، در آیین تکریم و معارفه رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان که در دانشگاه اراک برگزار شد، ضرورت توجه به نقاط قوت و ارزش‌های نهادینه شده در دانشگاه‌ها پس از پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: بدون شک نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که باید برای برطرف آنان برنامه داشت.

وی اقدامات و طرح‌های اجرا شده در کشور را نویدبخش شکل‌گیری آینده ای مطلوب دانست و ادامه داد: آینده مطلوب دارای 4 ویژگی و مؤلفه همچون رویداد، روند، اقدامات در حال انجام و تصاویر ترسیم شده از آینده است. تغییرات ایجاد شده در روندها قسمتی از مؤلفه‌های آینده مطلوب را دربرمی‌گیرند که باید نسبت به آن توجه داشت. همچنین اتفاقاتی که در گذشته و آینده رقم خواهد خورد نیز در قالب مؤلفه رویداد تعریف می‌شود.

استاندار با تأکید براینکه تصویرسازی از آینده‌ای مطلوب، خط‌مشی و سیرحرکتی را مشخص می‌کند، به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: امید و ایمان دو مؤلفه مهم برای حرکت و پیشرفت است. امید ایجاد کننده حرکت بود و جز این شاخصه هیچ گزینه دیگری نمی‌تواند انسان را به حرکت وادارد.

مخلص‌الائمه با بیان این محور که امیدآفرینی امری مهم و حیاتی در بدنه اجتماع و خانواده است، نقش دانشگاه‌ها و اساتید را در توسعه امیدآفرینی مهم برشمرد و افزود: ترمیم آسیب‌های وارده به امید در جامعه الزامی است و هریک ما در این مسیر نقش‌هایی داریم که باید ایفا کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم را ترمیم اعتماد عمومی دانست و از  دانشگاه‌ها خواست تا دولت را در این مسیر یاری کنند. تحقق جهاد تبیین و عمل به فرامین رهبری در این راستا یکی از روش‌های ترمیم اعتماد عمومی است.

استاندار در پایان با اشاره به ساختارهای فرهنگی مطلوب در کشور و استان، ادامه داد: در برخی بخش‌ها شاهد ناهماهنگی‌های فرهنگی هستیم و برای ایجاد همدلی باید با تمام توان وارد میدان شد. در استان مرکزی ایجاد ساختار مطلوب فرهنگی در دستورکارست که انجام این مهم مستلزم اقدامات جهادی است.

انتهای پیام
captcha