فعالیت 54 مدرسه حوزوی در استان مرکزی
کد خبر: 4146514
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

فعالیت 54 مدرسه حوزوی در استان مرکزی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از فعالیت ۵۴ حوزه علمیه و مدرسه پیش حوزوی ویژه دختران و پسران خبر داد و گفت: فعالیت ایت مدارس نشان از ظرفیت علمی بالای سرزمین آفتاب دارد.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در  استان، امروز، 18 خرداد، در دیدار با معدن‌داران استان، فعالیت ۵۴ حوزه علمیه و مدرسه پیش‌حوزوی دختران و پسران در این استان را نشان از ظرفیت علمی بالای سرزمین آفتاب دانست و افزود: با بهره‌برداری از این فضاها زمینه آموزش طلب‌های خواهر و برادر تا مقطع دکتری و فوق لیسانس در استان فراهم شده‌ است.

وی ادامه داد: سال ها قبل فقط یک مدرسه حوزوی بانوان در اراک وجود داشت، اما اکنون در راستای افزایش تحصیل طلبه‌های خواهر تعداد این مدارس به پنج مدرسه در این شهرستان افزایش یافته است.

نماینده ولی‌وفقیه در استان مرکزی ساخت زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد مقدس را اقدام مهم و ارزشمندی عنوان کرد و ادامه داد: ساخت این زائرسرا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع در ۱۳ طبقه در شهر مشهد آغاز و با کمک خیران در حال ساخت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد برای استفاده تمام افراد جامعه در این شهرستان در حال ساخت است و بهره‌برداری از این زائرسرا نیازمند کمک خیران استان دارد.

وی یاد آور شد: مرحله دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک با زیر بنای 4 هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و مرحله سوم این بیمارستان نیز در حال ساخت است و در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری از این مرحله نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha