اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۳۷ بقعه متبرکه استان مرکزی
کد خبر: 4148991
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۳۷ بقعه متبرکه استان مرکزی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان مرکزی از اجرای طرح «نشاط معنوی» در 37 بقعه شاخص استان به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.

حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان، با اشاره به برگزاری طرح «نشاط معنوی» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در 37 بقعه متبرکه استان، ادامه داد: این طرح معنوی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر 8 تا ۱۸ ساله است که از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۳۱ مردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی اظهار کرد: اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقای روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و همچنین کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت‌های اجتماعی شوند. این طرح با استفاده از ظرفیت سه مبلغ دینی اعزامی از قم و ۳۰ مبلغ بومی هدف‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: در این طرح مبانی معارفی شامل روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و تجوید نماز، اجرای برنامه‌های ورزشی و آموزش مهارت‌های ۱۰ گانه سبک زندگی آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی نیز در طرح نشاط معنوی گنجانده شده و بقاع متبرکه دارای موقعیت اقلیمی و آب و هوایی مقصد اردوها هستند، اضافه کرد: دانش‌آموزان با حضور در این اردو علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت و فضای شاد و بانشاط از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی مربیان و مبلغین اعزامی نیز استفاده می‌کنند.

ابراهیمی در پایان ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی را از دیگر اهداف طرح نشاط معنوی عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha