نجات 90 واحد تولیدی استان مرکزی از تعطیلی در یکسال گذشته
کد خبر: 4149440
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
رئیس‌کل دادگستری:

نجات 90 واحد تولیدی استان مرکزی از تعطیلی در یکسال گذشته

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به گفت: با اقدامات صوت گرفته در یکسال گذشته از تعطیلی 90 واحد تولیدی در آستانه تعطیلی و بیکاری 12هزار و ۹۷۵ نیروی کار جلوگیری و 8 واحد تولیدی نیز احیا شد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی،

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، ۳۱ خرداد در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح عملکرد و به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، به فعالیت قابل تقدیر این مجموعه در استان اشاره کرد و افزود: سال 1401 به لحاظ افزایش 5 درصدی وارده‌ها به دادگستری استان سالی پرکار برای این مجموعه محسوب می‌شود.

وی تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری استان در سال گذشته را 438 هزار فقره اعلام کرد و گفت: این حجم وارده نشان از حجم کار سنگین و تلاش نیروهای خدوم دارد؛ چراکه برخی از نیروها جهت رسیدگی به امور تا دیروقت مشغول خدمت‌رسانی بودند.

موسوی آمار قضات غیربومی در استان را 75 درصد از مجموع قضات فعال اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه اکثر قریب به اتفاق قضات حاضر در استان غیربومی هستند و این امر سختی‌هایی را ایجاد کرده است، اما فعالان در این بخش تکالیف خود را به درستی و با بهترین شیوه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 94 درصد ابلاغ‌های صادره در استان الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف بیش از 34 درصد پرونده‌های مربوط به این بخش صلح و سازش شده است که این مهم در سال جدید باید افزایش یابد.

موسوی دادرسی الکترونیک را یکی از امتیازات هوشمندسازی قوه قضاییه دانست و با بیان این مطلب که برخی پرونده‌ها 100درصد الکترونیکی رسیدگی می‌شود و در برخی پرونده‌ها نمی‌توان از این امتیاز برخوردار بود، از انجام 97درصدی دادرسی‌ها به صورت الکترونیک خبرداد.

رئیس کل دادگستری استان با تقدیر از خدمات انجام شده در خصوص کاهش اطاله دادرسی، اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته سال گذشته 5 فقره پرونده قصاص نیز به مصالحه رسید و 12 فقره نیز مشروط است که امید آزادی این افراد را داریم.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: با وجود اینکه جمعیت منابع انسانی دادگستری استان با سایر استان‌ها قابل قیاس نیست، اما با تلاش نیروی انسانی متعهد و متخصص، این مجموعه جزو 10 استان برتر کشور در کمک به ساخت عتبات عالیات قرار دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در یکسال گذشته 734 نفر از محکومان موادمخدر عفو شدند که از این تعداد 144 محکومان عمومی و 4 نفر از محکومان اعدام بودند، از آزادی 464 نفر از محکومان اغتشاشات خبر داد و افزود: همچنین به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه 610 زندانی مشمول ارفاق می‌شوند.

موسوی در تشریح وضعیت روستاهای موقوفه در استان نیز بیان کرد:۲۲۰ پارچه روستا اختلاف موقوفاتی دارند. همچنین ۱۴۷ هکتار از شهر میلاجرد موقوفه اوقاف و ۲۲۰ هکتار موقوفه شخص است. لازم است برای آگاهی مردم اطلاع‌رسانی انجام شود تا مردم سند شش دانگ اعیانی را بدون هزینه دریافت کرده و سند را پیگیری قضایی کنند تا روند آن به صورت قانونی پیش رود.

وی از احیای 8 واحد تولیدی غیرفعال و نیمه فعال در یکسال گذشته و اشتغال 1300 نیروی جدید خبر داد و افزود: همچنین با اقدامات صوت گرفته از تعطیلی 90 واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بودند و بیکاری 12هزار و ۹۷۵ نیروی کار جلوگیری شد.

موسوی توجه به رونق تولید و حمایت از تولیدکنندگان در استان را یکی از اولویت‌ها برشمرد و اضافه کرد: در راستای حمایت از تولید و فعالان اقتصادی مکاتباتی با قوه قضاییه صورت گرفته و موافقت راه‌اندازی مجتمع ویژه اقتصادی در استان اخذ شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفای انقلاب از اجرای 35 ویژه‌برنامه در این هفته خبر داد و افزود: خوشبختانه شهروندان استان با این مجموعه در یکسال گذشته همراهی و همکاری خوبی داشتند و لازم این عملکرد موفق این مجموعه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha