رقابت 327 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف اراک
کد خبر: 4152070
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

رقابت 327 شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف اراک

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از رقابت 327 شرکت‌کننده از شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب، فراهان، آشتیان در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن به میزبانی اراک خبر داد.

حجت الاسلام حسن دهقانی

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به برگزاری اولین مرحله از چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن اوقاف استان به میزبانی ساوه، افزود: این مسابقات در دو شهرستان زرندیه (ویژه بانوان زرندیه‌ای) و ساوه در روزهای پنجشنبه، 8 و جمعه نهم تیر ماه برگزار و متسابقان با یکدیگر رقابت کردند.

دهقانی با بیان این مطلب که مسابقات قرآنی اوقاف به میزبانی آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک از چهارشنبه، 21 تیر آغاز و تا جمعه 23 همین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: در این مسابقات 327 نفر از بانوان و آقایان از شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب، فراهان، آشتیان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه از تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در مسابقات 193 نفر خانم و 134 نفر آقا هستند، ادامه داد: در بخش آقایان 109 شرکت‌کننده اراکی و 25 نفر مهمان و در بخش بانوان 146 نفر اراکی و 47 نفر داوطلب سایر شهرستان‌ها هستند.

دهقانی اظهار کرد: 102 نفر از بانوان اراکی در رشته‌های حفظ کل 15 نفر، حفظ 5 جزء 42 نفر، حفظ 20 جزء 19 نفر و حفظ 10 جزء 26 دو نوبت صبح و عصر در روز چهارشنبه، 21 تیر با یکدیگر رقابت می‌کنند. همچنین در نوبت صبح روز پنج‌شنبه، 22 همین ماه 47 شرکت‌کننده شهرستانی در تمام رشته‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و 44 اراکی هم در سایر رشته‌ها ترتیل 29 نفر، تحقیق 6 و دعاخوانی 9 نفر عصر این روز در مسابقات حضور دارند.

وی به برگزاری مسابقات بخش آقایان در روز جمعه، 23 تیر نیز اشاره کرد و افزود: در نوبت صبح این روز 73 نفر اعم از 25 داوطلب شهرستانی، به همراه 18 نفر از مؤذنان و 30 حفاظ اراکی در رشته‌های مختلف و در نوبت عصر نیز 61 نفر از آقایان اراکی در رشته‌های تحقیق 18 نفر، ترتیل 22 و دعاخوانی 21 نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دهقانی اضافه کرد: مطابق شیوه‌نامه در پایان هر بخش طبق تقویم اعلامی به متسابقان چنانچه نام شرکت‌کننده‌ای 2 بار خوانده شود و حاضر نباشد از دور مسابقات حذف خواهد شد. همچنین متسابقان مهمان جهت حضور در مسابقات با اداره اوقاف شهرستان محل سکونت هماهنگ باشند.

وی ضمن تأکید بر حفظ حقوق متسابقان شهرستانی، گفت: رتبه‌بندی نفرات براساس تفکیک شهرستانی صورت می‌گیرد تا حقی از شرکت‌کننده‌ای تضییع نشود. مسابقات در نوبت صبح از ساعت 8 صبح و در نوبت عصر از ساعت 14:30 آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha