غدیر استمرار خط رسالت در پرتو ولایت امیرالمؤمنین است
کد خبر: 4153254
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

غدیر استمرار خط رسالت در پرتو ولایت امیرالمؤمنین است

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه اهم پیام غدیر را می‌توان پیروی از ولایت معنا کرد، افزود: غدیر استمرار خط رسالت در پرتو ولایت مولاعلی (ع) است و آینده اسلام و مسلمین را بیمه کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک، امروز، 16 تیر، در خطبه‌های عبادی - سیاسی که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سعید غدیرخم، ضرورت پیشه کردن تقوا در امور مختلف را خواستار شد و افزود: همه ما در پیشگاه خداوند متعال مسئولیم و باید اجرای وظیفه و تکلیف کنیم.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم و معرفی این اهمیت به مردم به ویژه جوانان، اظهار کرد: این رویداد مهم و ماندگار تاریخ اسلام دریایی ژرف از معارف، فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیرست که بازخوانی این واقعه باید برای نسل جدید و نسل‌های آینده به درستی تبیین شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی غدیر را استمرار خط رسالت در پرتو ولایت مولاعلی (ع) دانست و با بیان این مطلب که این رویداد مهم آینده اسلام و مسلمین را بیمه کرده است، اضافه کرد: اهم پیام غدیر را می‌توان پیروی از ولایت معنا کرد و به آن پایبند بود.

خطیب جمعه اراک با تأکید براینکه غدیر تکمیل‌کننده دین مبین اسلام است و باعث شد تا نور ولایت در جهان بشری متبلور شود، ادامه داد: ولایت‌پذیری یکی از مهم‌ترین مسائل دین اسلام است که این واقعه مهم را می‌توان حامل آن دانست. بدون تردید علما و بزرگان شیعه به عنوان طلایه‌داران دین نقش بسیار مهم و اساسی برعهده دارند.

وی واقعه غدیر را سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع و نبی مکرم اسلام(ص) دانست و تصریح کرد: در این رویداد مهم تاریخ اسلام مشخص شده است که پس از پیامبر(ص) زمان امور در جامعه شیعی با راهبری ولایت‌فقیه است که انجام می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی مردم را به زنده نگاه داشتن واقعه غدیر و تبیین اهمیت آن توصیه کرد و افزود: پیام غدیر، رهروی عملی است و این تبعیت باید همچون پیام و درس‌های عاشورایی که در زندگی همه ما جاری و ساری است، نهادینه شود.

وی با اشاره به این مطلب که مکتب اسلام با هیچ‌یک از مکاتیب قابل قیاس نیست و روح معنویت، ادب، کرامت، آزادی و آزادگی به برکت مکتب علوی و ائمه معصومین(ع) در جامعه حاکم شده است، ادامه داد: همه ما مکلفیم تا روح معنویت را در زندگی جوانان این مرز و بوم جاری کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

خطیب جمعه در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در فلسطین و همچنین آتش زدن قرآن کریم در سوئد، بیان کرد: مردم فلسطین به ویژه جوانان و نوجوانان با اقتدار و عزت در مقابل اسرائیلی‌ها ایستاده و افتخار دیگری آفریدند.

وی در بخشی از سخنان خود از مسئولان فعال در وزارت جهادکشاورزی خواست تا مدیریت لازم در کنترل قیمت گوشت قرمز و مرغ را داشته باشند؛ چراکه افزایش 30 تا 40 درصدی این محصولات قابل قبول نیست. برای انجام این مهم نیازست دولت و وزارت جهاد کشاورزی به جای یارانه نقدی کالا برگ در اختیار مردم قرار داده و برای خانواده‌ها سهمیه مشخص کنند تا مشکلی برای عموم شهروندان به وجود نیایید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ضرورت صیانت و نگهداری از سفره و غذای سالم برای مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: دولت باید تدابیر لازم را در این حوزه اتخاذ کند و برای رفع کمبودها اقلام را تا حد نیاز وارد کنند. وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات در دو گام مهم تولید محصولات خوراکی و نظارت برکنترل قیمت‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha