دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی
کد خبر: 4154138
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی

مجمع نمایندگان استان و استاندار مرکزی مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نمایندذه ولی‌فقیه در استان دیدار و به گفت‌و‌گو پرداختند.

دیدار مجمع نمایندگان استان مرکزی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دفتر امام جمعه اراک، آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک، امروز، 19 تیر، در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی و استاندار مرکزی گفت: با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای، تجربیات گذشته، ضرورت‌های ملی و اسلامی و نیازهای عمومی لازم است برنامه هفتم با اولویت تنظیم و رشد ۸ درصد به عنوان یک معیار جدی مورد تاکید قرار گیرد.

وی ضرورت اخذ تدابیر لازم نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی، رشد تولید علم و فناوری ،کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقای بهره‌وری را متذکر شد.

 امام جمعه اراک افزود: وحدت ملی، توازن‌های اجتماعی سیاسی و اقتصادی در اولویت قرار گیرد و مردم در اهداف برنامه مشارکت فعال و موثر داشته باشند. به سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه شود.

وی با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت استراتژیک استان مرکزی، ادامه داد: نسبت به برش استانی برنامه نیز با توجه به شرایط استان مرکزی برخی اقدامات از جمله حمل و نقل که یکی از مهم‌ترین ارکان‌های کشورست، اولویت دارد. کشورهای پیشرفته دنیا از ظرفیت راه آهن خود به خوبی استفاده کرده و قطارهای سریع‌السیر را جایگزین قطارهای قدیمی خود کردند، ولی متاسفانه سیستم حمل و نقل ما به خصوص سیستم ریلی و راه آهن بسیار فرسوده است که نیاز به یک بازنگری و توسعه و پیشرفت دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: بهره‌وری در آب و انرژی مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد. در کشاورزی باید از روش‌های نوین استفاده شود تا بهره‌برداری ما به حداکثر خود برسد. مسئله دیگر مسئله آموزش و پرورش است که باید تدبیر ویژه‌ای برای آن صورت گیرد .اگر بحث آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha