اجرای طرح «نور باران» در استان مرکزی
کد خبر: 4156210
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

اجرای طرح «نور باران» در استان مرکزی

رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای دوباره طرح «نور باران» خبر داد و گفت: محرم فرصت خوبی است تا قرآن‌های فرسوده از مساجد و حسینیه‌ها جمع‌آوری و با چاپ مجدد به مناطق محروم اهدا شود.

حجت الاسلام محمود قربانی

حجت‌الاسلام محمود قربانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضرورت پیوست فرهنگی قرآنی ویژه برنامه‌های محرم را مورد توجه قرار داد و افزود: برای محرم امسال 10 محور قرآنی مشخص و برای سخنرانان و مبلغان در 2 گروه بانوان و آقایان جهت بهره‌مندی در این ایام ارسال شده است.

وی جریان‌سازی قرآنی در مساجد شهری و روستایی در ایام شهادت عبدالله(ع) را از اهم برنامه‌های این نهاد برشمرد و اضافه کرد: سوره مبارکه «نور» یکی از سندهای مورد استفاده در ین طرح است؛ چراکه این سوره به موضوع عفاف و حجاب که این روزها از فراگیری بیشتری برخوردار است، می‌پردازد.

قربانی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان پیشگاه اجرای طرح در استان هستند، اضافه کرد: اعضای این هیئت قرآنی از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تجهیز بانوان مبلغ و هیئت‌های مذهبی به این مطالب و محورها استفاده می‌کنند.

وی از راه‌اندازی جلسات قرآنی «ذکر خیر» ویژه هیئت‌های مذهبی بانوان خبر داد و افزود: برای این جلسات یکی از بانوان قاری آیاتی را تلاوت کرده و نکات کاربردی آیات توسط یکی دیگر از بانوان که دوره بیان تفسیر را پشت سر گذارده است برای حضار بازگو می‌شود.

قربانی افزود: محورهای در نظر گرفته شده ویژه منابر و جلسات ماه محرم از سوی تعدادی از کارشناسان قرآنی استان و تهران استخراج و از طریق رؤسای ادارات، مؤسسات و خانه‌های قرآنی در اختیار مبلغان و هیئت‌های مذهبی قرار گرفته است.

رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اجرای دوباره طرح «نورباران» در راستای جمع‌آوری قرآن‌ها و ادعیه‌های فرسوده مساجد و حسینیه‌ها خبر داد و افزود: با توجه به هزینه سنگین چاپ قرآن، قرار براین است کتاب‌های فرسوده جمع‌آوری و با چاپ مجدد در اختیار مناطق محروم و کم‌برخوردار قرار گیرد. خانواده‌ها نیز می‌توانند با اهدای کتاب‌های اضافه خود به تبلیغات اسلامی شهرستان محل سکونت در این امر خداپسندانه سهیم باشند.

انتهای پیام
captcha