ضرورت جدیت شهرداری اراک در انجام تعهدات خود در قبال تکمیل موزه دفاع مقدس
کد خبر: 4156659
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

ضرورت جدیت شهرداری اراک در انجام تعهدات خود در قبال تکمیل موزه دفاع مقدس

استاندار مرکزی گفت: شهرداری اراک نسبت به انجام تعهدات خود در قبال تکمیل موزه دفاع مقدس جدیت بیشتری داشته باشد.

شورای هماهنگی حفظ أثار استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 29 تیر، در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و ضرورت ترویج و توسعه این فرهنگ نجات بخش، باید در این خصوص توجه ویژه داشت.

وی افزود: موزه دفاع مقدس نماد مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران است و تکمیل این مجموعه در استان نقش مهمی در تبیین نقش مهم مردم استان در دفاع مقدس دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه موزه دفاع مقدس یکی از مؤثرترین روش‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است، گفت: موزه دفاع مقدس نقش مهمی در تحقق بیانات مقام معظم رهبری هم در حوزه جهاد تبیین و هم انتقال و پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس دارد.

وی افزود: موزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه می‌تواند در زمینه دفاع مقدس موثر عمل کند، می‌تواند به یک مرکز فرهنگی و تفریحی برای نوجوانان تبدیل شود و در برقراری ارتباط با نسل جدید موثر باشد. خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه موزه استان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اتفاق افتاده و با جدیت بیشتر دستگاه ها و شهرداری اراک باید شرایط برای بازدید عمومی آحاد مردم فراهم شود.

وی تأکید کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد دولت در استان است و خوشبختانه در این خصوص اراده کافی در همه اعضای شورای هماهنگی موزه دفاع مقدس استان وجود دارد. نیازست شهرداری اراک نسبت به انجام تعهدات خود در قبال تکمیل موزه جدیت بیشتری داشته باشد و نگاه شهرداری اراک به این مجموعه باید انقلابی و جهادی باشد و به عنوان یک تکلیف و اولویت مهم آن را در دستور کار بگذارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل یادمان های شهدا در استان گفت: دستگاه‌هایی که توفیق مهمانی از شهید گمنام را دارند باید نسبت به تکمیل یادمان ها جدیت داشته باشند و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدا مورد توجه باشد. یادمان‌های شهدا در استان باید به پاتوق فرهنگی برای جوانان تبدیل شوند و از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده شود.

استان مرکزی در حوزه راهیان نور رتبه برتر را کسب کرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، نیز در این شورا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی ساخت موزه دفاع مقدس استان است و به برکت کنگره امروز پیشرفت قابل توجهی دارد که تکمیل آن نیازمند عزم همگانی است.

وی افزود: استان مرکزی نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کرده و در زمان جنگ تحمیلی این استان خوش درخشیده و با تکمیل موزه، این نقش مهم تبیین خواهد شد. جوانان و نوجوانان و آیندگان می‌توانند از رشادت‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس آگاه شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون موزه دفاع مقدس پاتوق جوانان و نوجوانان، پیشکسوتان و اساتید دانشگاه‌هاست و در مناسبت‌هایی چون هفته دفاع مقدس جمعیت قابل توجهی از موزه بازدید می‌کنند، لذا تکمیل این مجموعه می‌تواند برکات فراوانی برای استان داشته باشد.

سردار کریمی بیان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی دستاوردهای زیادی در حوزه فرهنگی و دفاع مقدس استان مرکزی حاصل شده و نهضت‌هایی در حوزه‌های مختلف آغاز شده که همچنان با قوت ادامه دارد. نهضت جمع‌آوری اسناد در حوزه دفاع مقدس یکی از دستاوردهای مهم کنگره شهداست. به برکت این نهضت تاکنون بیش از یک میلیون سند جمع‌آوری شده و کار همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به موفقیت‌های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف ایثار و شهادت گفت: همانگونه که استان مرکزی در برگزاری کنگره رتبه برتر را به دست آورد در حوزه‌های دیگر نیز به برکت شهدا، برتر است و به عنوان مثال در حوزه راهیان نور نیز استان مرکزی رتبه برتر را کسب کرد و بار دیگر افتخاری بزرگ به جا گذاشت.

بازدید ۱۷ هزار دانش آموز و دانشجو از موزه دفاع مقدس استان مرکزی

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی موزه دفاع مقدس استان مرکزی طرح‌های مختلفی برای بازدید اقشار مختلف مردم، از ۵ سال پیش آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۷ هزار دانش آموز و دانشجو از موزه بازدید کردند و برنامه‌های تبیینی برای آنها برگزار شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان، ماموریت مهم اداره کل حفظ آثار استان است که خوشبختانه استان مرکزی با برگزاری کنگره شهدای استان طی هشت سال گذشته، اقدامات قابل توجهی در این راستا هم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و اجتماعی و هم در حوزه‌های علمی و پژوهشی انجام داده است.

وی ادامه داد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های اداره کل حفظ آثار است که از سال ۹۵ و با محوریت کنگره شهدای استان مرکزی آغاز شده و تکمیل دانشنامه استانی دفاع مقدس نیازمند عزم جدی دستگاه‌هاست. موزه دفاع مقدس بازگو کننده مجاهدت‌های مردم استان مرکزی در دفاع مقدس است و تکمیل آن نیاز به توجه همگانی دارد. خوشبختانه دولت سیزدهم در تکمیل موزه دفاع مقدس عزم کافی و اراده قابل تقدیر دارد و از شخص رئیس جمهور تا استاندار استان و معاونین ایشان نسبت به تکمیل موزه دغدغه دارند که قابل تقدیرست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به یادمان‌های شهدا در استان گفت: در راستای تکمیل یادمان‌های شهدا از ظرفیت گروه‌های جهادی و خیرین استفاده می‌شود و سعی داریم تا پایان سال همه آنها را تکمیل کنیم. در حال برنامه‌ریزی برای استقبال از کاروان شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) هستیم‌ که در زمان مناسب جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha