مراسم گرامیداشت شهدای 5 مرداد در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4157162
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
با حضور سردار فدوی

مراسم گرامیداشت شهدای 5 مرداد در اراک برگزار می‌شود

فرمانده سپاه استان مرکزی با اشاره به 207 شهید حماسه 5 مرداد در اراک، بیان کرد: مراسم بزرگداشت این حماسه با حضور سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 31 تیر، در نشست گرامیداشت پنجم مرداد روز ایثار و مقاومت شهر اراک افزود: پنجم مرداد ماه یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و اقتدار مردم و رزمندگان شهر اراک در دوران دفاع مقدس است و تقارن این روز با ایام عزاداری امام حسین(ع) و عاشورای حسینی اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: حماسه‌های پنجم مرداد به عنوان یک مسئله هویت‌ساز مطرح است و نشان از حضور چشمگیر مردم اراک و استان مرکزی در دفاع مقدس و نقش موثر آنها در پیروزی‌ها است و بازگو کردن و تبیین این حماسه‌ها برای نسل جدید ضروری است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای گرامیداشت حماسه‌های پنجم مرداد اراک و ۲۰۷ شهید والامقام در این روز بزرگ و حماسی از ابتدای سال‌جاری برنامه‌های مختلفی با عنوان پنج، پنج آغاز شده‌است.

سردار کریمی افزود: آیین باشکوه گرامیداشت پنجم مرداد و روز ایثار و مقاومت شهر اراک روز چهارشنبه چهارم مرداد سال جاری از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح در مصلی بیت‌المقدس برگزار می‌شود و سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان ویژه این مراسم است.

وی ادامه داد: اجرای گروه سرود ۲۰۷ نفره نوجوانان به یاد ۲۰۷ شهید والامقام پنجم مرداد، برنامه‌های تبیینی از جمله داستان‌نویسی، تولید محتوا و یادواره‌های خانگی و محله‌ای از دیگر برنامه‌های مهم است.

انتهای پیام
captcha