مراقب ضد ارزش‌های دینی باشیم
کد خبر: 4158456
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
یادداشت

مراقب ضد ارزش‌های دینی باشیم

دشمن از تمام توان خود برای هدایت سرمایه‌های ملی ما به سمت خود استفاده می‌کند پس مراقب ارزش‌های دینی و ضد ارزش‌های دینی باشیم. امید است جوانان قدر خود را بیشتر دانسته و با اندک خوشی ظاهری، خوشحالی باطنی را از خود سلب نکنند.

سگ گردانی

امروز، 5 مرداد سال 1402 و مصادف با تاسوعای حسینی سال 1445 (ه.ق) است. امروز روزی، مزین به نام مبارک حضرت عباس(ع) است و ما از کودکی این روز را با نام، نامی ایشان می‌شناسیم. تمام مسلمانان جهان این روزها در غم شهادت سید و سالار شهیدان هرکدام متناسب با آیین خود عزاداری کرده و روضه شهادت در خیمه حسین(ع) برپاست.

همه ما که سنی داریم نیک به خاطر داریم که که با چه شور و ذوقی پیراهن مشکی به تن کرده و در برای رفتن به هیئت مذهبی و سینه‌زنی و زنجیرزنی لحظه شماری می‌کردیم و این شور خرید پیراهن مشکی، زنجیر، طبل‌های کوچک و ... تا امروز با عنایت خداوند متعال و حضرتش ماندگار مانده است.

امروز، 9 روز است که تمام خیابان‌ها به عطر خوش اسپندهای خوش‌بو و پذیرایی از عزاداران حسینی آغشته است و از زیبایی و شکوه این روزها دلمان می‌لرزد و اشک از چشمانمان جاری می‌شود. آری! این روزها، روزهایی است که نه تنها هیچگاه بوی کهنگی نمی‌گیرد، بلکه هرسال نوتر و جذاب‌تر در مسیر به حرکت خود ادامه می‌دهد.

از برپایی خیمه حسین(ع) و آیین عزاداری مردم ایران در اقصی نقاط کشور گفتیم، نوشتیم و خواندیم و به آیین کهن ایرانی به خود می‌بالیم. این روزها، روزهایی است که نوجوانانی همچون ارشیا، محمدجواد، محمدحسام، امیرمهدی که پول توجیبی‌های خود را جمع کردند، قلک‌های خود را می‌شکنند تا سهمی در سیراب کردن عزاداران حسینی داشته باشند. همان‌هایی که عرض میز کارشان شاید از یک متر هم تجاوز نکند، اما بلندی این کار به اندازه آسمان‌هاست، همان جایی که خداوند خود پذیرای این خدمت است.

برای عزاداران حسینی فرقی ندارد کجایند و مقیم کدام کشور. در رسانه ملی بازتاب عزاداران حسینی در رثای حسین(ع) در گوشه گوشه جهان به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور را شاهدیم و می‌بینیم که حتی در خیابان‌ها عزاداری کرده و این روزها را به نام سیدالشهدا(ع) اقامه عزا کردند.

داستان زندگی بسیاری از گناهنکاران همچون «رسول ترک» و توبه آنان در ماه محرم خواندیم و شنیده‌ایم. زندگی این افراد با نیم‌نگاهی از سوی ارباب متحول شده و مسیری دیگر را برگزیدند و به دعای قدیمی‌ها که همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که می‌گویند «عاقبت بخیر شوی» رسیده است. عاقبت بخیری بهترین دعایی است که می‌توان به آن رسید و همه ما به دنبال همین مهم هستیم و برای رسیدن بسیار تلاش می‌کنیم.

البته ناگفته نماند که تحول امری همیشگی بوده و فقط محدود به افراد خاص و زمان خاصی نیست. این روزها شاهدیم بسیاری از مسیحیان مسلمان شده و مسیر زندگی خود را در مسیر متعالی‌تری طی می‌کنند. در کنار این افراد کم نداریم بانوان و آقایانی که به قول خودشان تا قبل از تحول گذشته زیبایی نداشتند، اما با عنایت خداوند و ائمه‌اطهار(ع) متحول شده و دست از کارهای گذشته برداشتند. چه بسیار بانوان بی‌حجاب که محجبه شده و چادر فاطمی به سر کردند و این از قدرت اسلام است و این قدرت تا زمان ظهور ادامه دارد و نباید این قدرت را دستکم گرفت.

در کنار همه این گفتنی‌ها از فضای مسمومی که دشمنان برای ما ایجاد می‌کنند نباید غافل شد. آنان قصد دارند شاخ و برگ‌های نظام که همان نوجوانان و جوانان هستند را بزنند و به اهداف شومشان برسند. از دلایلشان برای سیاه نپوشیدن، رواج قمه‌زنی و ... تا تأثیر بر افکار نوجوانان و جوانان ما مبنی بر پرهیز از عزاداری برای سیدی که اقامه آزادی، آزادگی، عدالت‌خواهی و امر به معروف از تمام هستی حتی جان عزیزان خود گذشت.

متأسفانه این روزها شاهد بروز ناهنجاری‌هایی در سطح جامعه هستیم که مجال صحبتش نیست، اما آنچه دل انسان را به درد می‌آورد سگ‌گردانی در عصر هشتم ماه محرم و شب تاسوعای حسینی است. در مورد جرم بودن سگ‌گردانی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان رسانه‌ها بارها نوشتند و مسئولان نیز بارها قول دادند، اما متأسفانه نه تنها شاهد کاهش آمار سگ‌گردانی در سطح شهر به ویژه پارک‌ها نیستم، بلکه جرئت‌ها به حدی است که شب تاسوعای حسینی جوانان اقدام به انجام این ناهنجاری می‌کنند.

صبح امروز، 5 مرداد، عکس‌هایی از سوی یکی از شهوندان اراکی مبنی بر سگ‌گردانی دیشب، 4 مرداد در پارک شهدای گمنام توسط جوانان به دستم رسید که باید از مسئولان مرتبط با این مهم درخواست داشت چرا در چنین روزهایی حداقل از بروز این اتفاقات جلوگیری نمی‌کنند. این شهروند اراکی از مسئولان تقاضای رسیدگی به این مهم را داشت و گفت: برای ما که مسلمانیم دیدن این رفتارها ناراحت‌کننده است و این ناراحتی‌ها در شب تاسوعای حسینی چندین برابر می‌شود.

مراقب ارزش‌های دینی و ضد ارزش‌های دینیمان باشیم. دشمن از تمام توان خود برای هدایت سرمایه‌های ملی ما به سمت خود استفاده می‌کند. امیدست جوانان ما قدر خود را بیشتر دانسته و با اندک خوشی ظاهری، خوشحالی باطنی را از خود سلب نکنند. از تاختن قلاده‌ها به اصول اسلامی و احترامی که برای ارزش‌های دینی قائلیم، جلوگیری کنیم.

مریم روشن، سردبیر ایکنای استان مرکزی  

انتهای پیام
captcha