به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجتالاسلام هادی خلیلی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 15 مرداد، در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد در سال 59 و گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، ضرورت توجه به تبلیغ در امور مختلف را مورد تأکید قرار داد و افزود: تبلیغ در مبانی اسلامی و قرآنی از اهمیت ویژهای برخوردارست و بارها به این اصل مهم توصیه و تأکید شده است.
وی تبلیغ و توجه به ابعاد مهم آن را از رسالتها و مأموریتهای اصلی انبیای الهی دانست و ادامه داد: تبلیغ را میتوان در قالب رساندن پیام به دیگران به منظور تحول و دگرگونی در رفتار، بینش و ... تعریف کرد.
خلیلی به سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در 12 مرداد سال 59 اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب تبلیغ و تبلیغات ارزشها، آرمانهای انقلاب و اهداف پیروزی از اهمیت ویژهای برخوردار بود و و نهادهای مختلف این کار را در راستای اقدامات صورت گرفته انجام میدادند، اما به فرمان حضرت امام(ره) فرمان تشکیل شورایی واحد صادر شد و از آن پس شورای هماهنگی به عنوان مبلغ انقلاب این رسالت را بردوش گرفت.
وی با ذکر این مطلب که پیام و تبلیغ باید از ویژگیهای پیامدهنده، پیامگیرنده و محتوا برخوردار باشد، اظهار کرد: تبلیغ، انتقال پیام در شخصیتسازی و ارتقای رفتاری تأثیر بهسزایی دارد. مبلغ انقلب و افرادی که در این وادی فعالند باید حفظ و ارتقای ارزشهای انقلاب و اسلام برایشان از جایگاه والایی برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ژرفنگری حضرت امام فعالیت خود را آغاز کرده و با رهنمونهای رهبر معظم انقلاب این مسیر ادامه دارد، اضافه کرد: این نهاد در طول تمام این سالها به تکالیف خوددر عرصه ملی و مناسبتی به خوبی عمل کرده و توانسته به تمام رسالتهای خود جامه عمل بپوشاند.
خلیلی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات یکی از نهادهای کهن انقلاب اسلامی است که بر اساس یک نیاز واقعی تأسیس شده و فعالیت دارد. این نهاد با توجه به جایگاه خود یکی از مؤثرترین کارها را در استمرار حرکت حکومت اسلامی برعهده داشته است که از آن جمله میتوان به نظامبخشی مردم در فتنه سال 88 و خلق حماسه 9 دی اشاره کرد.
وی در تکمیل سخنان خود به ماندگار شدن حماسه 9 دی اشاره کرد و ادامه داد: تمام مردم از سراسر کشور در ایجاد این حماسه مهم نقش آفرین بودند و تبلیغات در این حوزه نقش مهمی ایفا کرد. اصل در برگزاری مناسبتها تقویت بنیه دفاعی، امنیتی و افزایش اعتبار نظام در صحنه بینالمللی است و نمونه عینی آن فتنه سال 88 است که با سخنرانی مقام معظم رهبری و حضور مردم دشمن خود را ناکام تصور کرد. مردممحوری رویکرد اصلی برنامههای متعدد در کشورست و این اصل همواره در مناسبتها لحاظ میشود.
خلیلی تقویت وفاق ملی، ایجاد و ثبات و آرامش و تحقق معنای وحدت کلمه در کشور را از عوامل برگزاری مراسمهای متعدد دانست و افزود: اصحاب رسانه به عنوان عنصری اثرگذار همواره با این نهاد همراه بوده و به نقش خود به بهترین شکل عمل میکنند. ضروری است خبرنگاران اخلاق حرفهای را رعایت کرده و با انتقال اخبار صحیح به پیشرفت نظام کمک کنند.
انتهای پیام