ایکنا به ابعاد جهاد تبیین آگاه و عامل است
کد خبر: 4161229
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
فرمانده سپاه اراک:

ایکنا به ابعاد جهاد تبیین آگاه و عامل است

سرهنگ مهجوری با بیان اینکه انتظار ما از اهالی رسانه انعکاس و انتقال واقعیت‌ها و ورود به حوزه جهاد تبیین است، گفت: ایکنا به ابعاد این مهم آگاه و عامل است.

سرهنگ محمد مهجوری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک، عصر سه‌شنبه، 17 مرداد به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در تحریریه این رسانه در استان حضور یافت و با خبرنگاران این مجموعه به بحث و گفت‌و‌گو پرداخت.

سرهنگ مهجوری از خدمات انجام شده از سوی این رسانه در حوزه‌های مختلف تقدیرکرد و افزود: ایکنا با توجه به رسالتی که برایش تعریف شده است با محدودیت‌هایی رو به رو است، اما این محدودیت این خبرگزاری را محدود نکرده و توانسته در حوزه‌هایی جز قرآن وارد و منشأ برکات بسیار در جامعه باشند.


درباره جهاد تبیین در دانشنامه ایکنا بیشتر بخوانید!


وی با بیان اینکه موضوعات مختلف اصل و اساس مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... مباحث فرهنگی و قرآنی هستند، اظهار کرد: خوشبختانه ارتباط مجموعه سپاه با رسانه‌ها از جمله ایکنا قابل توجه است و جا دارد با عنایت به مأموریت تعریف شده برای این خبرگزاری بیشتر در حوزه فرهنگی و قرآنی با این رسانه در تعامل باشیم.

مهجوری با تأکید براینکه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی سرآمد تمام فعالیت‌هاست و بسیاری از حوزه‌ها به این دو بخش پیوند می‌خورد، ادامه داد: انتظارها براین است که مسئولان و برخی از ادارات که فاقد شاکله قرآنی و فرهنگی هستند نیز به این دو عنصر مهم اهمیت داده و این فعالیت‌ها را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. حتی می‌توانند مسابقات قرآنی استانی ویژه کارکنان و خانواده آنان تعریف کنند.

فرمانده سپاه اراک از مظلوم واقع شدن فعالیت‌های قرآنی در برخی ادارات گلایه کرد و افزود: هم راستا با مظلوم واقع شدن فعالیت‌های قرآنی، این خبرگزاری که رسالت اصلی‌اش پرداختن به موضوعات دینی و قرآنی است، نیز مظلوم واقع خواهد شد و گلایه این مجموعه از ادارات نیز به حق است و انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها با این رسانه تعامل سازنده داشته باشند.

انتظار از اهالی رسانه 

وی انتظار خود از اهالی رسانه را انعکاس و انتقال واقعیت‌ها و ورود به حوزه جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: شعار «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد» در جامعه طنین‌انداز بوده و هست، امروز رهبر معظم انقلاب فرمان جهاد را صادر فرمودند و شایسته نیست در لبیک به معظم‌له وقفه و کوتاهی صورت گیرد.

مهجوری بیان کرد: انتظار دستگاه‌ها و نهادها از رسانه به ویژه خبرگزاری ایکنا این است که در بخش فرهنگی و قرآنی جهاد تبیین با جدیت بیشتر وارد شوند. بنده خبرگزاری ایکنا را همواره رصد کرده و به فعالیت شما در این حوزه اشراف دارم، شما به حوزه جهاد تبیین هم آگاه و هم عامل هستید و از این بابت از شما رضایت داریم، اما قانع نیستیم و با وجود محدودیت‌های عدیده‌ای که از نظر کمبود نیروی انسانی وجود دارد توقع هست بیشتر در این حوزه وارد شوید.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر سپاه اراک با ایکنا را داشت و اضافه کرد: انعکاس واقعیت‌های جامعه در راستای امیدآفرینی یکی دیگر از انتظاراتی که وجود دارد و باید در این حوزه نیز با دقت نظر بیشتر وارد شد. مهم‌ترین بخش جهاد تبیین، امیدآفرینی است کمتر شاهدیم رسانه‌ها با جدیت در این حوزه وارد شوند. هرجا خبرگزاری و نشریات به دنبال کارها و اخبار جنجالی باشد با استقبال بیشتر مخاطب رو به رو می‌شود، اما هرجا خبرنگار یا رسانه‌ای در حوزه امیدآفرینی و بیان واقعیت‌ها وارد شود، متأسفانه استقبال نمی‌شود، اما این امر نباید باعث دلسردی و غفلت از اتفاقات مثبت در جامعه شود.

مهم‌ترین رسالت جامعه خبری

فرمانده سپاه اراک با یادآور شدن این مطلب که وجود مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی و ... نباید مانع بیان واقعیت‌ها و اخبار امیدآفرینی شود، ادامه داد: تزریق امید در جامعه و پرداختن به اصل مفهوم و فلسفه امیدآفرینی مهم‌ترین رسالت جامعه خبری است، البته هدف ما به قول فرمایش مقام معظم رهبری قصد ترویج امیدآفرینی کاذب را نداریم و فقط توقع داریم واقعیت‌ها به درستی بیان و به سمع و نظر مردم برسد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دارای مخاطب خاص و عام هستند و از این فرصت نباید غافل شد، اظهار کرد: تصریح کرد: فعالان رسانه باید به‌گونه‌ای باشد تا تمام اقشار را جذب کند. نشر اخبار امیدآفرینی باید خارج از بزرگ‌نمایی باشد. خوشبختانه در سطح کشور شاهد اتفاقات بسیار مهم و بزرگ هستیم، اما متأسفانه گاه این اتفاقات رسانه‌ای نشده و عموم مردم از آن بی‌اطلاع بوده یا اطلاعاتشان کافی نیست.

فرمانده سپاه اراک در پایان با بیان اینکه منکر مشکلات اقتصادی نیستیم، اما این مشکل در تمام کشورها از جمله کشورهای ابرقدرت نیز وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه وجود نیروهای انقلابی، متعهد و بسیار متخصص باعث شده تا موفقیت‌های بسیار به دست آید؛ از این رو باید رسانه‌های مختلف وارد عمل شده و با اتحاد و انسجام اخبار را پوشش دهند.

انتهای پیام
captcha