حفظ حرمت قرآن ریشه در آزادگی دارد
کد خبر: 4161590
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

حفظ حرمت قرآن ریشه در آزادگی دارد

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در میان ادیان الهی بهترین روابط بین مسیحیت و اسلام وجود دارد، گفت: برخلاف سایر کتب الهی در قرآن کریم هیچ تغییری ایجاد نشده است و حفظ حرمت آن فراتر از دینداری و موحد بودن، ریشه در آزادگی دارد.

کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند و فرزاد مخلص الائمه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، عصر چهارشنبه، 18 مرداد، در حاشیه جریان سفر کاری کاهیلوتو، سفیر فنلاند در ایران به استان مرکزی، گفت: بازدید از برخی ظرفیت‌های استان و معرفی این ظرفیت‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی بود که در این رابطه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، خطاب به سفیر فنلاند گفت: با توجه به تعاملات بسیار خوب سیاسی و فرهنگی فنلاند با کشورهای منطقه اسکاندیناوی به‌ویژه سوئد انتظار داریم که کشور فنلاند با استفاده از روابط خود مانع نفوذ افراد بیمار و استخدام شدگان شیاطین انسانی برای اهانت به قرآن شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در میان ادیان الهی بهترین روابط بین مسیحیت و اسلام وجود دارد، افزود: اینکه شیاطین و افراد بیمار کشورهایی را برای این اقدامات غیر انسانی و ضد بشری انتخاب می‌کنند که پرچمشان صلیب مسیحیت است نشان می‌دهد دست‌هایی در کار است.

 مخلص‌الائمه بیان کرد: انتظار داریم در کشوری که مسیحیت به عنوان نزدیک‌ترین دین الهی به اسلام توسعه دارد کمک کنید تا احترام قرآن و اسلام هم رعایت شود.

استاندار مرکزی در پایان تأکید کرد: قرآن برترین و تنها کتاب آسمانی است که برخلاف سایر کتب هیچ تغییری در آن ایجاد نشده و حفظ حرمت آن فراتر از دینداری و موحد بودن، ریشه در آزادگی دارد.

انتهای پیام
captcha