«کربلایی کاظم» با بهترین شیوه به جهان معرفی شود
کد خبر: 4161993
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
منتخب مردم اراک در مجلس:

«کربلایی کاظم» با بهترین شیوه به جهان معرفی شود

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت با گلایه از اینکه کار ویژه‌ای در مورد کربلایی کاظم در سطح ملی و استان صورت نگرفته است، گفت: متأسفانه نتوانستیم این پدیده را با بهترین شیوه به دنیا معرفی کنیم.

علی اکبر کریمی

علی‌اکبر کریمی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به هتک حرمت‌های متعدد در ماه‌های اخیر نسبت به قرآن، بیان کرد: هتک حرمت به قرآن از سوی دشمنان و معاندان دین اسلام نشان از عالم‌گیر شدن مضامین اسلامی در جهان دارد.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم خیل گسترده‌ای از جوامع بشری به سمت دین اسلام گرایش داشته و از این طریق با آیات و مضامین آسمانی آشنا می‌شوند. بدون شک این حرکت‌ها واکنشی ناشی از رشد و توسعه فرهنگ اسلامی در جهان دارد. واکنش غیرمسلمان‌ها نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم نشئت گرفته از روح بیدار آنان است.

کریمی اظهار کرد: ما به عنوان مسلمان برای قرآن اهمیت ویژه‌ای قائلیم و هر اتفاقی که پیرامون این کتاب آسمانی رخ دهد برای ما اهمیت مضاعف دارد. امروز شاهدیم این مصحف شریف آماج حملات و دسیسه‌هاست و این امر حاکی از حقانیت قرآن دارد و باعث می‌شود تا صدای قرآن بلندتر از همیشه در جهان طنین‌انداز شود؛ از این رو لازم است رسانه‌ها به ویژه ایکنا در توسعه و رشد فرهنگ قرآنی گام بردارد.

منتخب مردم اراک در مجلس به ضرورت پرداختن به شخصیت کربلایی کاظم ساروقی نیز اشاره کرد و گفت: کربلایی کاظم پدیده‌ای ویژه و منحصربفردست و اگر یک مؤسسه تبلیغاتی فقط ایشان را تبلیغ کند بازهم کم است و جای کار وجود دارد؛ چراکه ایشان که فردی بی‌سواد و امی بود که پس از نبی مکرم اسلام(ص) یک‌ شبه حافظ کل قرآن شد.

وی در تکمیل سخنان خود ضرورت توجه ویژه به کربلایی کاظم را خواستار شد و افزود: متأسفانه کار ویژه‌ای در این خصوص در سطح ملی و استان انجام نشده است و نتوانستیم این پدیده را با بهترین شیوه به دنیا معرفی کنیم.

کریمی به تحولات عظیم قرآنی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، معرفی ظرفیت‌ها و ایجاد ارتباط بهتر بین توده مردم با این مصحف اشاره کرد و ادامه داد: قرآن در سال‌های قبل از انقلاب بسیار مهجور بود، اما با پیروزی انقلاب و استقرار حکومت اسلامی این مهجوریت تاحد بسیاری از بین رفت و کارهای خوبی نیز انجام گرفته است، اما قطعاً این فعالیت‌ها کافی نبوده و در شأن و منزلت کلام وحی نیست.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان ادعا کرد از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه قرآن در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و .. استفاده کرده‌ایم، اظهار کرد: رسیدن به اعماق بلند مفاهیم قرآنی کار ساده‌ای نیست. اگرچه کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است، اما بدون شک این کتاب الهی اقیانوسی ژرفی است که هرچه کار شود بازهم جاری کار در این حوزه وجود دارد.

وی ضمن بااهمیت برشمردن آشنایی نسل جوان، نوجوان و کودکان متناسب با اقتضای سنی آنان با مفاهیم قرآنی، ضرورت معرفی آنان از طریق رسانه‌ها را خواستار شد و افزود: ایکنا می‌تواند این وظیفه را برعهده گیرد، فرصت‌های خوب قرآنی وجود دارد که این رسانه باید به آن بپردازد.

کریمی در پایان با ذکر این مطلب که ایکنا فرصت‌های جذاب قرآنی را برای مردم تشریح کرده و آنان را نسبت به این فرصت‌ها آگاه سازد، گفت: حفظ رویکرد تخصصی و تقویت اهداف تعریف شده از تکالیف این مجموعه خبری است و به نظر می‌رسد خیلی لازم نیست به سایر بخش‌ها ورود داشته باشد؛ چراکه اخبار، گزارش‌های قرآنی به حدی وسیع و متنوع است که خبرگزاری فرصت و توان برای پرداختن به سایر موضوعات را نداشته باشد.

انتهای پیام
captcha