ایجاد هم‌افزایی فرهنگی بین ارکان مدرسه، خانه و مسجد ضروری است
کد خبر: 4163821
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
سردار کریمی:

ایجاد هم‌افزایی فرهنگی بین ارکان مدرسه، خانه و مسجد ضروری است

فرمانده سپاه استان مرکزی گفت: دانش‌آموزان بسیجی و نوجوانان نخبه نقش مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌ها دارند و ضروری است برای تحقق این مهم هم‌افزایی فرهنگی بین سه رکن مدرسه، خانه و مسجد ایجاد شود.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 29 مرداد، در افتتاحیه طرح «ولایت» ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه در اردوگاه امیرکبیر شازند اظهار کرد: در طول انقلاب اسلامی دانش‌آموزان همواره پیشگام عرصه‌های مختلف بودند و به برکت انقلاب اسلامی امروز انگیزه، نشاط و شادابی در بین دانش آموزان همواره موج می‌زند و باید این انگیزه‌ها و اراده‌ها در راستای پیشرفت کشور بهره‌گیری شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تعلیم، تربیت، اخلاق، کرامت، آموزش و پرورش از ارکان رسالت‌های انقلاب اسلامی است و دانش‌آموزان و فرهنگیان قلب این میدان هستند و نقش‌آفرینی مؤثر آنها برکات بسیار خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز دشمنان انقلاب به نقش مهم دانش‌آموزان و معلمان در پیشبرد اهداف انقلاب پی برده‌اند؛ لذا دشمن با راه انداختن جنگ شناختی به دنبال سرگرم کردن آنها در فضای مجازی است و جایگزین کردن ارزش‌ها و ضربه به هویت ایرانی و انقلابی مهم‌ترین هدف دشمن در فضای مجازی است.

سردار کریمی تأکید کرد: همانگونه که ایمان، اخلاق، امید، معنویت، فضائل اخلاقی و ارزش‌ها عامل موفقیت و پیشرفت دانش‌آموزان در طی این سال‌ها بوده؛ لذا باید این مؤلفه‌ها روز به روز تقویت شوند و باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار بود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان بسیجی و نخبگان نوجوان نقش مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دارند و نیازمند این هستیم هم‌افزایی فرهنگی در سه رکن مهم مدرسه، خانه و مسجد اتفاق بیفتد تا شخصیت نوجوانان به خوبی شکل گیرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی نوجوانان برای نقش‌آفرینی در مدرسه مهم‌ترین هدف طرح ولایت دانش‌آموزی است، گفت: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند باید پاسدار هویت فرهنگی و انقلابی در مدارس باشند و نگذارند دشمنان اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان بسیجی سفیران فرهنگی و مهم‌ترین عناصر در جبهه فرهنگی انقلاب در مدارس هستند، گفت: این عزیزان باید با حضور فعالانه در مدارس انگیزه و امید را در بین همکلاسی‌ها و دوستان خود تقویت کنند.

سردار کریمی تأکید کرد: با وجود همه توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی حرکت کشور به سمت پیشرفت و اهداف شتابنده و رو به جلو است و دشمن در یک بن‌بست راهبردی قرار گرفته و در عرصه‌های مختلف علیه ملت ایران شکست‌های سنگین متحمل شده است.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و متولی جوانان و نوجوانان نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیارتر باشند و از حالت انفعال خارج شوند. همه باید در تقویت و ترویج ایمان و امید در جامعه مجاهدانه تلاش کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی استان طی سال‌های اخیر رتبه‌های برتر و قابل توجه در اجرای برنامه‌ها و مأموریت‌های خود کسب کرده و در برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی، انتصاب فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی، اجرای اردوهای راهیان پیشرفت، نشست‌های مطالبه گری و جهاد تبیین پیشگام بوده و خوش درخشیده که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام
captcha