تبیین ظرفیت‌ها در دفاع مقدس مهم‌ترین اولویت کنگره شهدای استان مرکزی است
کد خبر: 4167000
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
سردار کریمی:

تبیین ظرفیت‌ها در دفاع مقدس مهم‌ترین اولویت کنگره شهدای استان مرکزی است

فرمانده سپاه استان مرکزی با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان در معرفی اولین‌های استان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ستاد کنگره شهدای استان معرفی و تبیین ظرفیت‌ها، دستاوردها، اقدامات و نقش استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس است.

دیدار سردار کریمی با خانواده شهید رضایی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، 13 شهریور، در دیدار با خانواده شهید شاخص بسیج اصناف کشور ۱۴۰۲ محمد اسماعیل رضایی اظهارکرد: شهید رضایی که از افتخارات استان مرکزی محسوب می‌شود جزو اولین شهدای نهضت اسلامی و از یاران باوفای امام خمینی (ره) بود که در جامعه بازاریان با حسن خلق و انصاف مشهور بود و بزرگان زیادی از جمله شیخ حسین انصاریان از شهید رضایی به عنوان فردی متدین، اهل مسجد و منبر و مقید به کار خیر و حقوق شرعی یاد کرده‌اند.

فرمانده سپاه استان مرکزی افزود: کاسب صادق و مردمی مهم‌ترین ویژگی شهید حاج محمد اسماعیل رضایی بود و همین دو ویژگی درس‌های بسیاری برای جامعه بازاری‌ها و اصناف امروز ما دارد که باید برجسته شود.

وی با بیان اینکه شهید والامقام رضایی در کارهای خیر و مومنانه همواره پیش قدم بوده، گفت: همچنین این شهید عزیز در کمک به نیازمندان و محرومین همواره پیشتاز بوده و علاوه بر این ویژگی‌های برجسته این شهید در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار مؤثری داشته و می‌توان از او به عنوان یک فرد فعال و برنامه‌ریز در تشکیلات سیاسی انقلابیون نام برد و جملاتی که مقام معظم رهبری در توصیف این شهید به کار برده‌اند بسیار قابل توجه است.

سردار کریمی تأکید کرد: نقش فعال و اثرگذار شهید حاج اسماعیل رضایی در بسیج مردمی، سازماندهی هیئت‌های مذهبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ همواره در تاریخ برجسته است و باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: استان مرکزی همانگونه که افتخار دارد در دفاع مقدس و در بسیاری از موضوعات جزو اولین‌ها باشد و پیشتازی این استان در ابعاد مختلف برجسته است، همچنین افتخار وجود شهدایی چون رضایی را دارد و باید برای معرفی این شهید و حماسه‌های وی اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های بسیج اصناف استان مرکزی، شهید حاج محمد اسماعیل رضایی به شهید شاخص اصناف معرفی شد تا بتوان از این ظرفیت برای معرفی این شهید به جامعه خصوصاً به جوانان و جامعه اصناف اقداماتی انجام‌داد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری اقدامات خوبی در راستای معرفی شهید آغاز شده که چاپ کتاب و برگزاری چندین مراسم بوده و سعی داریم در قالب یک اجلاسیه هم در سطح استان و هم در سطح کشور این شهید بزرگوار را معرفی کنیم. شهید رضایی الگوی کاملی برای اصناف و بازاریان است و ولایتمداری ایشان نیز می‌تواند شاخصه خوبی برای معرفی این شهید به آحاد و اقشار مردم باشد.

وی با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان در معرفی اولین‌های استان بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ستاد کنگره شهدای استان معرفی و تبیین ظرفیت‌ها، دستاوردها، اقدامات و نقش استان مرکزی در انقلاب و دفاع مقدس است و وجود شهدایی چون حاج محمد اسماعیل رضایی پیشتازی این استان در نهضت امام خمینی (ره) را ثابت می‌کند.

در این دیدار حسن‌پور، مسئول بسیج اصناف کشور، سرهنگ فراهانی مسئول بسیج اصناف سپاه روح‌الله استان، کارگر، مسئول روابط عمومی بسیج اصناف کشور، جمعی از مدیران سازمان بسیج کشور و جمعی از مسئولین سپاه استان مرکزی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha