اربعین کلاس بزرگ اسلام‌شناسی است
کد خبر: 4167382
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اربعین کلاس بزرگ اسلام‌شناسی است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، با صدور پیامی از عوامل برگزارکننده پیاده‌روی اربعین در استان تشکر کرد و افزود: اربعین کلاس بزرگ اسلام شناسی، حسین‌شناسی و چراغ راه ارباب معرفت و الگوی انسان‌های زنده دل و آرمانگراست.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در پیامی از زائران و دست‌اندرکاران اربعین حسینی در استان جهت بگزاری مراسمی باشکوه در این روز تقدیر و تشکر کرد. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«حب الحسین یجمعنا» رزمایش مهدوی و راهپیمایی اربعین نشانه عشق به اهل‌بیت (علیهم السلام)، بیعت با شهیدان کربلا و کلاس محبت و مودت است، پیام اخوت و برادری است، پیام همکاریست، زیارت اربعین نماد حب اهل‌بیت (علیهم السلام) و محور دفاع از اسلام و دفاع از مظلوم و مقاومت و مقابله با کفر و شرک و استکبار محور عزت و شرف است.

 شیعه و اهل سنت، ترک، فارس، کرد، عرب، عجم، افغانستانی، پاکستانی، هندی، بحرینی، همه روح وحدت و تعامل را در این واقعه عظیم به نمایش می‌گذارند. اربعین پیوند دل‌های عاشقان و عارفان با ولایت و امامت و حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) است.

اربعین میدان جهاد و اجتهاد و مبارزه با ظلم و استبداد در راه آزادی و آزادگی و حیات طیبه جامعه بشری و تشنگان وادی معرفت است. اربعین ارتباط زنده‌دلان و آزادگان عالم در برابر ظلم و طغیان و استکبار و صهیونیسم است. اربعین درس فداکاری در راه حق و مقابله با ستمگران و جباران است. عاشورا و اربعین دو چراغ راهنما در راه آزادی و آزادگی انسان‌ها از شر اشرار و جنایتکاران و زورگویان عالم هستند.

زیارتنامه‌های امین‌الله، وارث، جامعه، عاشورا و اربعین هر یک چراغ راهنما برای طالبان حقیقت و شیفتگان ولایت و بندگان جویای عدالت و آزادگی هستند. زیارت‌نامه‌های یاد شده هر یک راه و رسم بندگی و آزادگی را نشان می‌دهد و از اهداف متعالی عاشورا و کربلا و امام حسین (علیه السلام) پرده برمی‌دارد،(بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ) و خون پاک و مقدس خود را در راه تو بذل کرد تا بندگان تو را از گمراهی و جهالت و سرگردانی نجات بخشد و صراط مستقیم هدایت الهی را نشان بدهد و تثبیت کند.

 درست است ما در کربلا نبودیم تا جواب «هل من ناصر ینصرونی» مولایمان حسین (ع) را لبیک اجابت بگوییم و آن بزرگوار و یارانش را یاری کنیم، اما امروز بعد از غریب ۱۳۸۶ سال از آن روز بزرگ و مصیبت بار اعلام آمادگی می‌کنیم که لبیک یا حسین (علیه السلام)، لبیک یا حسین (علیه السلام) امروز برای دفاع از حریم و حرمت آل‌البیت (علیه السلام) آماده‌ایم. امروز برای مرزبانی از خط سرخ شهادت و کربلا با کمال اخلاص و صفا عهد می‌بندیم که ثابت قدم بمانیم و سختی‌ها و شداید راه مقاومت را به جان خریدار باشیم.

 امروز همه مانند حضرت زین‌العابدین (ع)، زینب کبری(س)، حضرت ام‌کلثوم(س)، رباب و رقیه و دیگر اسرای آل‌الله (علیهم السلام) برای جانبازی و جهاد تبیین و افشای ماهیت پلید اموی و عباسی و یزیدی آماده‌ایم، این اربعین کلاس بزرگ اسلام شناسی و حسین‌شناسی و چراغ راه ارباب معرفت و الگوی انسان‌های زنده دل و آرمانگراست. آری! اربعین احیای درس بزرگ مکتب عاشورا و تاسوعا و حق در برابر باطل و عدل در برابر جور و جباران است. درود بر ملت غیور و ولایی ما و درود بر همه دلدادگان و دلباختگان و دل سوختگان اردوگاه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و راهیان راه کربلا و حضرت ابوالفضایل عباس بن علی (علیه السلام) و دیگر یاران آن بزرگوار.

 اینجانب به سهم خود از این همه ایثار و فداکاری و عشق و مجاهدت به ویژه از ملت بزرگ عراق و ایران صمیمانه سپاسگزاری کرده و از تمامی ملت‌های مسلمان و عاشقان کربلا و امام حسین و راهیان قله‌های نور تشکر می‌کنم و در برابر تمامی این نعمت‌های بزرگ خداوند متعال را سپاسگزارم و یاد شهیدان و امام شهیدان را گرامی می‌داریم و برای تمامی مراجع و علما وخادمان موکب‌های امام حسین (علیه السلام) و خیرین و نیروهای امنیتی و نظامی و خدماتی و بهداشتی و انتظامی و مرزبانی آرزوی موفقیت دارم. از هدایت‌های مراجع قم و نجف و دیگر بلاد و در راس همه هدایت‌های حکیمانه رهبر عزیز و بزرگوار انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم و از خداوند متعال برای همه اجر جزیل و صبر جمیل و شفاعت محمد و آل محمد را مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha