اربعین گسل‌های فرهنگی بین مسلمانان را از بین می‌برد
کد خبر: 4167426
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اربعین گسل‌های فرهنگی بین مسلمانان را از بین می‌برد

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی گفت: امروز تلاش استکبار و معاندان بر تفرقه‌افکنی و ایجاد گسل‌های فرهنگی بین مسلمانان متمرکز شده است که حماسه اربعین به نوعی این توطئه دشمنان را خنثی کرد.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی ‌فقیه در استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی ‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 16 شهریورماه، در کلاس درس تفسیر قرآن کریم گفت: در آیین اربعین حسینی شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و فارس حضور پیدا کردند و بار دیگر وفاداری خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت کردند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت‌پذیری و عشق به محمد و آل محمد(ص) است.

امام جمعه اراک ادامه داد: پیروان ادیان و مذاهب مختلف از سراسر دنیا در این کاروان عظیم اربعین شرکت می‌کنند که این نشانه عزت و عظمت امام حسین(ع) است. اجتماع و پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی بخشی از اقتدار، عظمت اسلام و انقلاب اسلامی است و حضور پرشور زوار ایرانی و دیگر ملت‌ها در این آیین معنوی و تدبیر مسئولان برگزارکننده این آیین معنوی جای تقدیر دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امروز تلاش استکبار و معاندان بر تفرقه‌افکنی و ایجاد گسل‌های فرهنگی بین مسلمانان متمرکز شده است که حماسه اربعین به نوعی این توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی بیان کرد: ۷۸ موکب استان مرکزی به‌صورت خودجوش و مردمی در محدوده استان، مهران، نجف، کاظمین و در مسیر پیاده‌روی از نجف به کربلا به زائران حسینی خدمات‌رسانی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال نیز حضور مردم در بقاع متبرکه استان پرشور بود که این مهم نشان از عشق و علاقه ملت به اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی دارد.

انتهای پیام
captcha