توزیع ۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان مرکزی
کد خبر: 4168585
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵

توزیع ۱۵ هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان مرکزی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵ هزار دُز واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از سرماخوردگی در داروخانه‌های سطح استان مرکزی توزیع شد.

واکسن آنفولانزا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، به تنوع واکسن‌ها اشاره کرد و افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی با برند فلوگارد (Fluguard) با قیمت ۲ میلیون ۶۳۰ هزار ریال، واکسن‌های خارجی اینفلووَک (INFLUVAC) تولید هلند با قیمت ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال و وَکسی‌گریپ (Vaxigrip) تولید فرانسه با قیمت ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال از نیمه نخست شهریور در داروخانه‌های استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان است و در صورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز به خصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

دکترعلیمرادیان افزود: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود، کودکان ۶ ماه تا پنج سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰ در اولویت تزریق هستند.

وی بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به اطلاع معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha