پیام تسلیت نایب‌رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی حوادث لیبی و‌ مراکش
کد خبر: 4169473
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲

پیام تسلیت نایب‌رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی حوادث لیبی و‌ مراکش

نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی در پی وقوع سیل در لیبی و زلزله در مراکش مراتب همدردی خود را با ملت‌های دوست و برادر و دولت‌های این ۲ کشور اعلام کرد.

آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور پیامی در پی وقوع سیل در لیبی و زلزله در مراکش مراتب همدردی خود را با ملت‌های دوست و برادر و دولت‌های این ۲ کشور اعلام و از خداوند متعال برای جان باختگان این حوادث طلب آمرزش و به بازماندگان تسلیت گفته و برای مجروحان نیز آرزوی بهبودی و سلامتی کرده است. متن پیام بدین شرح است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع طوفان و سیل در کشور مسلمان لیبی که منجر به جان باختن و جراحت هزاران نفر شد مایه‌ تأسف عمیق ملت مومن ایران و تمامی مسلمانان و شیعیان شد.

همچنین وقوع زمین لرزه مهیب در کشور مغرب نیز بسیار ناراحت‌کننده است و جا دارد جان باختن صدها تن از شهروندان این کشور را به مردم و دولت این کشور تسلیت بگوییم. این ۲ فاجعه آنچنان غم‌انگیز و دلخراش بودند که زخمی جانکاه بر روح و روان مسلمان نشاده است.

در این لحظات سخت قلب ملت ایران با مردم کشورهای لیبی و مغرب به یکدیگر پیوسته است و یک دل و یک زبان با داغ دیدگان این حوادث دردناک همدردیم.

از تمامی مجامع بین‌المللی به خصوص صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کشورهای مسلمان انتظار می‌رود نسبت به اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به سیل‌زدگان شهر درنا و متاثرین از توفان دانیل در لیبی و امدادرسانی به زلزله‌زدگان مغرب اقدام کنند.

حمایت و پشتیبانی از مظلومان جهان آرمان انقلاب اسلامی و از تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری است و ایران اسلامی به برکت این انقلاب شکوهمند امروزه پرچمدار حمایت از مظلومان است و جمعیت هلال احمر و دیگر نهادهای خدمات‌رسان ایران اسلامی برای حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله مغرب و سیل لیبی اعلام آمادگی کرده که جای تقدیر دارد».

انتهای پیام
captcha