نقش بانوان در عرصه جهاد و مقاومت تبیین شود
کد خبر: 4170018
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
مخلص‌الائمه:

نقش بانوان در عرصه جهاد و مقاومت تبیین شود

استاندار مرکزی به نقش بانوان در عرصه جهاد اشاره کرد و گفت: همسران شهدا و ایثارگران بیش از مردان در مسیر جهاد و مقاومت حرکت کرده‌اند و باید نقش آنان برجسته شود.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 29 شهریور در همایش «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جهاد و مقاومت فقط به دوران دفاع مقدس و انقلاب اختصاص نداشته، بلکه از از دیروز تا امروز چند نسل مجاهدت و فعالیت در این حوزه را در برمی‌گیرد، افزود: همه مناسبت‌ها باید حول دو محور یاد مناسبت‌ها و پیام و محتوا آن تدوین، ترویج و برای نسل‌های آینده تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز بیش از هر دوره دیگری از شرایط بسیار منحصربفردتری برخوردار است، ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که از ابتدای بعثت حضرت ختمی‌ مرتبت(ص) تا ختم‌ الاوصیا(ع) در این موقعیت قرار نداشتیم و لازم است از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.   

مخلص‌الائمه با بیان اینکه تمام انقلاب‌های جهان بدون استثنا دهه سوم عمر خود را ندیده است و به انقلاب میری معروف بوده و با یک افول و اضمحلال مواجه بودند، اظهار کرد: این انقلاب‌ها در طول سه دهه به طور کامل مسیر حرکتیشان تغییر کرده و بنیان‌گذاران با اقلیت جمعیتی خود را حفظ می‌کنند.

استاندار مرکزی ادامه داد: تنها انقلابی که توانسته در میان انقلاب‌های دینی، سیاسی، تاریخی و ... از دهه چهارم عبور کرده و در پنجمین دهه خود قرار گیرد، انقلاب اسلامی ایران است. ایران در ابتدای پیروزی انقلاب در کمترین تجهزات نظامی در مضیفه بودیم و امروز پس از گذشته 4 دهه قدرت نظامی ما به جایی رسیده است که ما را از صادرات تجهیزات نظامی تحریم و اجازه صادرات نمی‌دهند.

مخلص‌الائمه به تحقق بیانیه دوم انقلاب در چهل‌واره دوم تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری با دقت و ظرافت تبیین بیانیه گام دوم را توصیه فرمودند و تکلیف ما عملیاتی کردن این بیانیه است. ایشان بیان فرمودند: در دوره حکومت پهلوی که کودتایی‌ترین حکومت پادشاهی است ایران هیچ فضیلت و برتری در حوزه اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست بین‌المللی، تجهیزات نظامی، علمی و ... نداشت و نمی‌توانست 48 ساعت از کشور دفاع کند، در واقع در تمام فضیلت ها دچار افول بودیم و امروز دهه به دهه در موقعیت بهتری نسبت به دهه‌های قبل قرار داریم.

استاندار با ذکر این مطلب که امروز در بستر تاریخی تقابل حق و باطل قرار داریم و این مرحله بسیار مهم و سرنوست‌سازست، اضافه کرد: جبهه حق و باطل از ابتدای خلقت انسان با جریان هابیل و قابیل شکل گرفته و تا امروز ادامه داشته است. در طول تاریخ اسلام به شدت حلقه‌هایی برای تقابل این دو جبهه ایجاد شده است تا امروز که به انقلاب اسلامی رسیده و تقابل نهایی و کوبنده بین این دو جبهه در زمان حضرت مهدی(عج) است و ما موظف هستیم موضع خود را در جریان این تقابل‌ها مشخص کنیم.

ویژگی جبهه حق و باطل

مخلص‌الائمه دائمی بودن را از ویژگی‌های تقابل جبهه حق و باطل دانست و تصریح کرد: تداوم این جبهه‌ها از ابتدای خلقت تا حکومت جهانی امام مهدی(عج) وجود دارد و لحظه‌ای نیست که تقابل نباشد. همیشه جریان باطل خود را بر مبانی جبهه حق همچون عدالت، آزادی، زن، آزادی‌خواهی سوار می‌کند و اهداف خود را پیش می‌برد. استاد شهید مطهری بیان کرده است: «خیلی‌ها در امواج دریا آنچه می‌بینند کف روی آب است و فکر می‌کنند قدرتی دارد، در صورتیکه امواج واقعی آب است که باعث شده این کف‌ها در حرکت باشند و عده‌ای مبهوت این کف شده و سنگر خود را ترک می‌کنند و اینگونه است که حرکت در مسیر فتنه‌ها آغاز می‌شود».

استاندار ادامه داد: خوشبختانه هرچه زمان می‌گذرد تقابل بین جبهه حق و باطل شفاف‌تر شده و تشخیص این دو جبهه راحت‌تر خواهد بود. تشخیص جبهه حق در اغتشاشات سال گذشته، بسیار واضح‌تر از فتنه دهه‌های قبل بود و انسان باید خیلی مفلوک و بیچاره باشد که نتواند جبهه خود را به درستی تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: شفافیت جبهه حق به‌حدی خواهد خواهد رسید که تمام مردم جهان بتوانند تشخیص دهند باید در کدام موضع و جبهه بایستند و راه درست را انتخاب کنند و این مهم مفهوم واقعی انتظارست و اینگونه شرایط نهایی برای ایجاد عدالت جهانی شکل گیرد. بهترین اعمال در زمان غیبت «انتظار» است. انتظار حالت نیست و باید از جنس عمل باشد و وظیفه‌ای که در این جبهه برعهده ماست را باید به درستی انتخاب کنیم. مرز تقابل و باطل درهم تندیده است و باید بتوان به درستی تشخیص داده شود.

این مقام مسئول در پایان با تأکید براینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور رزمندگان در جامعه نیازمندیم، از همسران و مادران شهدا و ایثارگران تقدیر کرد و افزود: نقش بانوان و همسران فعالان عرصه جهاد و مقاومت از جایگاه ویژه‌ای برخوردارست؛ چراکه آنان در این عرصه بیش از مردان در این مسیر حرکت می‌کنند و باید نقش آنان برجسته شود. حق صبوری آنان که ویژگی شاخص آنان است باید به خوبی ادا شود.

انتهای پیام
captcha