دانش‌آموزان آینده نظام اسلامی ایران را رقم خواهند زد
کد خبر: 4170616
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

دانش‌آموزان آینده نظام اسلامی ایران را رقم خواهند زد

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی ضرورت توجه به ابعاد مختلف فعالیت در مدارس را متذکر شد و گفت: دانش‌آموزان امروز، آینده نظام اسلامی ایران را رقم خواهند زد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، امروز، اول مهر، در مراسم بازگشایی مدارس که با حضور زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه خدیجه‌ الکبری(س) اراک برگزار شد، حضور 17 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور را سرآغاز فصلی پربرکت و پویا دانست و ادامه داد: با حضور دانش‌آموزان در مدارس فصل سازندگی، عشق به تحصیل برای کسب معارف دینی و علمی، عزت، شرافت و سربلندی آغاز شده و باید از این فرصت نهایت استفاده برده شود.

وی با بیان اینکه تمام عظمت‌ها و عزت‌ها مدیون انسان‌ها و انسان‌ها مدیون آموزش و پرورش هستند، اضافه کرد: امروز تمام نهادها و دستگاه‌ها خدمات خود را مرهون تربیت سرمایه‌هایی هستند که در د سن دانش‌آموزی در مدارس تربیت شدند و امروز پس از گذشت سال‌ها درس و کسب فیض در محضر اساتید به عنوان ذخائر علمی ما به حساب می‌آیند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه کلیدی‌ترین کارهای نظام، پرداختن به موضوع آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بیش از یک چهارم جمعیت کشور به صورت مستقیم و تمام جمعیت کشور به صورت غیرمستقیم با این مجموعه ر ارتباط هستند؛ از این رو این مجموعه از جهات و ابعاد مختلف بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان ضرورت توجه به ابعاد مختلف فعالیت در مدارس را متذکر شد و گفت: دانش‌آموزان امروز، آینده نظام اسلامی ایران را رقم خواهند زد و قرارست دست به کارهای علمی بزرگ بزنند؛ از این شایسته است به آنان توجه شود. خشت‌هایی که امروز به عنوان استعداد، سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی تعریف می‌شوند، قادرند فردا نه تنها آینده ایران، بلکه غرب آسیا را ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: 120 سال قبل نوزادی در شهر خمین متولد شد که در این زمان پدر و در سن کودکی مادر خود را از دست داد، اما ایشان از سال 41 نقش به‌سزایی در تحول ایران و پیروزی انقلاب داشتند. چنانچه نقش ایشان از همان سال‌ها و نقش مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت بسیار پررنگ است و از امامین انقلاب به عنوان افراد تأثیرگذار در این عرصه یاد می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به این مطلب که هیچ حادثه‌ای در دنیا در 60 سال گذشته به اندازه انقلاب اثرگذار نبوده است، افزود: ایران یکصدم وسعت جهان را داراست، اما تأثیری که در منطقه و حتی جهان بین‌الملل دارد بیش از یک‌صدم است و نمونه آنان را در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل می‌توان مشاهده کرد؛ چراکه با وجود با همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها نقش ایران به همگان ثابت شد.

هدف نظام گسترش مرزهای اعتقادی است  

وی با بیان اینکه ایران به دنبال مرزهای فیزیکی، جغرافیایی و ... نیست و هدفش گسترش مرزها و قلمروهای اعتقادی، فکری، مذهبی و دینی است، به دیدار پاپ با آیت‌الله سیستانی اشاره کرد و افزود: حضور پاپ در محضر این آیت‌الله نشان از قدرت فکری اسلام و مسلمانان دارد.

امام جمعه اراک توجه به ظرفیت‌ها و استعدادها در آموزش و پرورش را تحقق تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی اسلامی دانست و ادامه داد: در یکسال اخیر دشمنان سیاست‌های خود را برای از بین بردن قرآن و اسلام اعمال کردند، اما جوانان ایران اسلامی آیه «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ» را جامه عمل پوشانده و رسوایی دیگر برای دشمن آفریدند.

وی به شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت حجت(عج) اشاره کرد و افزود: فردا، سالروز شهادت این امام همان است و روز بعدش آغاز امامت حضرت مهدی(عج) که روزی با عظمت محسوب می‌شود که باید قدر دانست. برای ظهور ایشان باید آمادگی کامل داشته باشیم. معنای انتظار یعنی حکومت عدل جهانی و پیروزی حق بر باطل.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: سال تحصیلی جدید باید سالی پر از برکت و اثرگذاری باشد و برای تحقق این مهم باید به دو جنبه گفتاری و شنیداری و حمایت مسئولان و خانواده‌ها و جهاد علمی محصلان در سال تحصیلی جدید توجه ویژه داشت. شما دانش‌آموزان سرمایه و نورچشم همه ما هستید و در مواجهه با دشمن باید هوشیار عمل کنید و تحت تأثیر تبلیغات دروغین دشمن قرار نگیرید. الگوی شما خدیجه کبری(س)، حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) است و در همه مراحل باید از این الگوها استفاده کنید.

انتهای پیام
captcha