ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت بازدارندگی قرار دارد
کد خبر: 4170867
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت بازدارندگی قرار دارد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و قدرت بازدارندگی است؛ به طوری که قدرتی مثل آمریکا در مقابل ما حاضر است سرخم کند، اسرای ما و پول ما را آزاد کند و دم از مذاکره بزند و برای این امر دیگران را واسطه قرار دهد.

سردار محسن کریمی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، امروز، دوم مهر، در یادواره شهدای روستای کودزر از توابع شهرستان فراهان، ضمن گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا گفت: دشمنان نظام اسلامی همواره علیه این انقلاب توطئه‌ها و حربه‌های مختلفی را به کار برده‌اند. نبرد ما با نظام استکباری جهان پایان نیافته و همواره طی این سال‌ها ادامه داشته است

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن در برهه‌های مختلف راهبردهای خاصی را در دستور کار خود قرار داده است، در یک مقطع تجزیه‌طلبی، یک روز ترور و جنگ سخت و ... و امروز هم جنگ ترکیبی را علیه انقلاب اسلامی در پیش گرفته است.

کریمی با بیان اینکه در جنگ سخت همه افرادی که در تعاملات و ارتباطات خود دچار اختلاف بودند، مشکلات را کنار گذاشته و در مقابل انقلاب اسلامی در یک جبهه قرار گرفتند، گفت: آنچه که موجب شد تا بتوانیم در مقابله با این نابرابری‌ها پیروز شویم، اسلام، رهبریِ امامین انقلاب و مردمی مسلمان، متدین، انقلابی و ولایتمدار است.

وی افزود: معجزه حضرت امام خمینی(ره) این بود که 1400 سال بعد از پیامبر اسلام توانست اسلام حقیقی را احیا و امت اسلامی ما را به سلاح ایمان، جهاد و شهادت مسلح کند. هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های ایثار، معنویت و فداکاری رزمندگان اسلام را به دنیا نشان داد و امروز هم همان روحیه می‌تواند کشور را در مقابله با فشارهای دشمن بیمه کند.

کریمی ادامه داد: ایمان بود که روحیه جهاد و شهادت‌طلبی را به امت اسلامی داد تا در یک نابرابری تمام، پیروز میدان باشیم. امروز دشمن این ایمان را نشانه رفته و تلاش دارد تا جوانان ما ایمان و باورهای دینی خود را کنار بگذارند.

وی افزود: دشمن همه ترفندها و راهکارهای خود را به کار گرفت و نه تنها نتوانست ما را متوقف کند، بلکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است؛ به طوری که قدرتی مثل آمریکا در مقابل ما حاضر است سر خم کند، اسرای ما و پول ما را آزاد کند و دم از مذاکره بزند و برای این امر دیگر دولت‌ها را واسطه قرار دهد.

سردار کریمی با تاکید بر اینکه دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی شکست خورده است، گفت: دشمن همه راهکارها را امتحان کرد ولی نتوانست بر انقلاب اسلامی پیروز شود؛ دشمن فقط یک جا از ما ضعف به دست آورده و انگشت روی آن گذاشته و آن فضای مجازی است. دشمن با دستیابی به تکنولوژی در فضای مجازی احساس قدرت می‌کند و دنبال زدن همان عامل پیروزی است؛ تلاش خود را هم می‌کند که این عامل را کمرنگ کند یا کامل از جامعه ما بگیرد؛ ما باید هوشیار باشیم.

وی یادآور شد: دلیل اساسی و هدف محوری شکل‌گیری و پیروزی انقلاب، ماهیت معنوی دارد. مردم‌سالاری، عدالت‌محوری، ظلم ستیزی و مظلوم یاوری، دین و معنویت محوری و در یک کلام حاکمیت ارزش‌های الهی بود که به جوانان قدرت داد تا جان بر کف دست بگذارند و این انقلاب پیروز شود.

سردار کریمی با تاکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی باورها و ارزش‌های دینی را هدف قرار داده است، گفت: اگر امروز در کف خیابان آثاری از اغتشاش یا توطئه‌ می‌بینیم برای این است که دشمن توانسته در فضای مجازی تفکر بخشی از جامعه را هدف قرار دهد.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی به دنبال دگرگون کردن حقایق و واقعیت‌هاست، به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد، مفسد و مؤمن و قیاس رژیم منحوس پهلوی با حکومت اسلامی که با خون شهدای بسیاری آبیاری شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه دشمن تلاش دارد روحیه مقاومت را از مردم بگیرد، گفت: در هر مقطعی که نیاز بوده است مردم با روحیه قوی و دینی پای کار آمده‌اند، دشمن تلاش دارد تا این روحیه را از امت اسلامی بگیرد و برای رسیدن به هدف خود نیز به دنبال اختلاف افکنی در همه سطوح، اختلاف دینی(بین شیعه و سنی)، اختلاف قومیتی(لرد، کرد، ترک و بلوچ) و حتی بین افراد جامعه است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر باورها و نگرش‌هاست و منکر و معروف را جابه‌جا کرده است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی است و دشمن به دنبال مستاصل کردن مردم و مسئولین است. نهضت حضرت امام(ره) از مسجد شروع شد و با توسل به اهل بیت(ع) شکل گرفت. آنچه که در جبهه‌ها رزمندگان ما را رزمنده کرد راهنمایی علمای دینی بود.

فرمانده سپاه روح‌الله از دوران دفاع مقدس به عنوان دانشگاه انسان سازی یادکرد و گفت: دفاع مقدس فضایی ایجاد کرد که هر فردی را که به جبهه می‌رفت تحت تاثیر قرار می‌داد و متحول می‌کرد؛ زیرا در آنجا افرادی مثل شهید اکبرزاده بود که در محیط بی‌ریا و خالصانه به عشق اسلام، اهل بیت(ع) و اطاعت از ولی زمان به جنگ با دشمن متخاصم شتافت.

سردار کریمی در پایان بیان کرد: ولایت‌پذیری و ولایتمداری مهمترین وصیت شهداست برای اینکه بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم می‌بایست به تأسی از سیره شهدا گوش به فرمان ولایت باشیم. امروز هم امام دیگری بالای سر ما است و به هر میزان که گوش به ولی‌فقیه بدهیم پیروزی‌مان تضمین شده است.

انتهای پیام
captcha