پیام تسلیت استاندار مرکزی به مناسبت رحلت آیت‌الله صلواتی
کد خبر: 4171085
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

پیام تسلیت استاندار مرکزی به مناسبت رحلت آیت‌الله صلواتی

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی پیامی تسلیتی منتشر کرد.

آیت الله صلواتی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی پیام تسلیتی بدین مضمون منتشر کرد.

«انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پارسا و پرهیزگار، استاد برجسته حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی (رضوان الله تعالی علیه) موجب تألم و تأسف شد.

این فقیه پارسا که از مفاخر دیار آفتاب بود یک عمر تلاش خود را به تعلیم، تبیین و ترویج معارف قرآنی و اسلامی معطوف داشت و با اندوخته‌های علمی و عملی خود، در مسیر تربیت طلاب و مبلغین علوم و معارف اسلامی به مجاهدت پرداخت.

اینجانب این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، مردم شریف اراک و قم مقدسه، علاقمندان و به ویژه بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای آن عالم فرزانه، غفران و رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم».

یادآور می‌شود، آیت‌الله غلامرضا صلواتی اراکی در یکم فروردین سال ۱۳۰۷ در اراک دیده به جهان گشود و در سن چهارده سالگی به مدرسه علمیه مرحوم حاج محمد ابراهیم خوانساری اراک وارد شد و پس از پنج سال تحصیل در حوزه علمیه اراک در سال ۱۳۲۶ از اراک به قم مهاجرت کرد و پس از طی دروس سطح، از دروس اساتید بزرگی، چون آیات عظام بروجردی، سید احمد خوانساری، محقق داماد، گلپایگانی و اراکی بهره برد.

آیت الله صلواتی اراکی در سال ۱۳۴۲ به همراه یازده تن دیگر از علما و فضلای قم به دلیل امضای نامه‌ای در تایید مرجعیت امام خمینی (ره)، توسط رژیم پهلوی به شهرستان زابل تبعید شد.

آیت‌الله غلامرضا صلواتی اراکی روز جمعه ۳۱ شهریورماه بعد از مدتی بیماری و بستری در بیمارستان، دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha