پاسخگوی شبهات ذهنی جوانان باشیم
کد خبر: 4171890
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

پاسخگوی شبهات ذهنی جوانان باشیم

سردار محسن کریمی گفت: حقایق توسط دشمنان وارونه جلوه داده می‌شود که برای مقابله با آن باید پاسخگوی شبهه‌های ایجاد شده در ذهن جوانان باشیم.

اجتماع رزمندگان در ساوه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان، شامگاه روز گذشته، 6 مهرماه، در اجتماع رزمندگان، پیشکسوتان جهاد و شهادت که در آستان مقدس امامزاده سیداسحاق(ع) ساوه برگزار شد، با تأکید بر اینکه جنگ تحمیلی یک جنگ نابرابر و البته جهانی بود، گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران از تهدیدها، فرصت ساخت و امروز به برکت خون مطهر شهدا و جانفشانی رزمندگان اسلام در حوزه نظامی و موشکی به پیشرفت‌های متعددی دست یافته است.

وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله در شرایطی آغاز شد که ما از نظر تجهیزات نظامی و عده و عده از آمادگی لازم برخوردار نبودیم، اما ملت ایران با ایمان به خدا، ولایتمداری و اتحاد ملی در برابر دشمن تا بُن دندان مسلح ایستادگی کردند. در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران 55 کشور دنیا رژیم بعث عراق را حمایت کردند، 35 كشور نيز به صورت مستقيم نيرو به عراق اعزام كردند.

کریمی با یادآوری اینکه توطئه و هدف دشمن نابودی انقلاب اسلامی است، گفت: در تمام این سال‌ها ما همواره در حال جنگ بوده‌ایم، روزی دشمن جنگ سخت را در دستور کار داشت و یک روز جنگ نرم، تجزیه‌طلبی، کودتا، تحریم و امروز هم جنگ شناختی را به عنوان راهبرد خود در پیش گرفته است. حقایق توسط دشمنان وارونه جلوه داده می‌شود که برای مقابله با آن باید پاسخگوی شبهه‌های ایجاد شده در ذهن جوانان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه دفاع همچنان ادامه دارد، افزود: دشمن در ادامه با ابزار رسانه و فضای مجازی و تجربیاتی که در جنگ با ما کسب کرده است جنگ شناختی و ترکیبی را آغاز کرده است. دشمن خوب می‌داند هرقدر با ما درگیر شود ما از تهدید فرصت می‌سازیم و مقتدر می‌شویم.

فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی که نقطه ضعف ما است احساس قدرت می‌کند و درصدد است تا از این فضا اذهان را درگیر کند. دشمن خوب فهمیده که با چه ابزاری خودباوری و اعتقادات جوانان را نشانه بگیرد.

سردار کریمی ادامه داد: دستاوردهای بسیاری از عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، پزشکی، فرهنگی و... به برکت فرهنگ دفاع مقدس حاصل شده است ولی فضای مجازی به دلیل کم‌کاری برخی از دولت‌ها و به رغم هشدارهای مقام معظم رهبری بر لزوم مدیریت این فضا رها شده است. دشمن با اتکا به همین فضا، معنویت را مورد هدف قرار داده و به دنبال حذف آن از فرهنگ ایرانی اسلامی است و برای رسیدن به آن همه توان کار خود را به کار گرفته است.

فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه فضای مجازی تهدیدی برای همگان است، تصریح کرد: باتوجه به گستره تکنولوژی امروزه هیچ کس در امان نیست و فضای مجازی در همه جا گسترش یافته فقط باید یاد بگیرم که در این فضا هم حضور داشته باشیم و هم با دشمن بجنگیم.

سردار کریمی با اشاره به دشمن خوب فهمیده که مؤلفه‌های مادی قدرت انقلاب اسلامی را به پیروزی نرسانده بلکه مولفه معنویت را عالمل پیروزی این انقلاب می‌داند، گفت:مؤلفه‌های معنوی نظیر ایمان، اخلاص، خودباوری و ولایتمداری موجب پیروزی شد و نصرت الهی حاصل شد.

وی اظهار کرد: معجزه حضرت امام راحل جوانانی بود که ساخته مکتب دینی بودند و به میدان آمدند، رابطه قلبی که ایشان با ملت پیدا کرده بود. ما در تولید محتوای مناسب برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن ضعف داریم. در جهاد تبیین باید برنامه محور به مبارزه با دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی بپردازیم.

انتهای پیام
captcha