زیست رضوی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود
کد خبر: 4176388
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
دبیر شورای فرهنگ عمومی:

زیست رضوی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر ترویج سبک زیستی امام رضا(ع) در جامعه، گفت: مبلغان امور دینی باید محاسن زیست رضوی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، عصر چهارشنبه، 26 مهر در مراسم اختتامیه بیستمین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضرورت فعالیت صحیح در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید ببینیم چه میزان برای انعکاس و تببین اخبار صحیح و اثرگذار برای دوستان و خویشان کار انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه جایگاه مقاومت از بُعد عقلانیت و معقولیت را باید با بهترین روش برای نوجوانان و کودکان تبیین و تشریح کرد، اظهار کرد: نوجوان امروز به واسطه توسعه فضای مجازی و شبهات بسیار در این فضا درگیر است، اگر به این امور به درستی پرداخته نشود هم کشته‌ ذهنی و هم کشته‌ جسمی خواهیم داشت.

امامی با تأکید بر الزام تبیین سیره و منش امام رضا(ع) در جامعه، بیان کرد: زندگی ایشان از ابعاد مختلف می‌تواند محور فعالیت‌ها باشد. حرکت در خط‌مشی رضوی ما را به سمت زندگی سعادتمندانه هدایت می‌کند. امروز زندگی ما با وجود تحولات بسیار در عرصه فناوری و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک، معماری، تغذیه و حتی تحصیل با الگوهای جدید روبه‌رو است، اما باید دقت داشت که الگوهای مادی نمی‌تواند بستر فرهنگ معنوی، دینی و سنتی ما باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با یادآور شدن ترویج سبک زیستی امام رضا(ع) در جامعه، ادامه داد: سبک زندگی منطبق با موازین دینی برای ما بسیار مهم است؛ چراکه امروز در معرض تهاجم تمدنی هستیم و راه‌حل آن توسعه محصولات فرهنگی منطبق با موازین اسلامی و اصلاح فرهنگ مادی است. امروز در حوزه پوشاک، معماری و تغذیه در حال انجام اقداماتی قابل توجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه محبت امام رضا(ع) می‌تواند ما را متحول کرده و بخش بسیاری از این اتفاق متوجه مبلغان امور دینی است تا محاسن زیست رضوی را به نوجوانان و کودکان آموزش دهند، تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) در ابعاد مختلف برگزار شده و می‌تواند خوراک علمی خوبی برای نویسندگان و هنرمندان در عرصه‌های مختلف باشد. نوشته و مقالات اساتید باید با زبان شیوا و ساده همراه باشد و از طریق این جشنواره به دست نویسندگان عرصه کودک و نوجوان برسد.

الگوبرداری از سبک زندگی رضوی در مواجهه با بحران‌های جامعه

حسین محمودی‌فر، سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، شناخت، تبیین و ترویج سبک زندگی مبتنی بر سیره و معارف اسلامی، الگوبرداری از سبک زندگی رضوی در مواجهه با مسایل و بحران‌های امروز جامعه، کمک به جریان‌سازی فکری و ایجاد بستری برای گسترش زندگی اسلامی، تولید آثار علمی و پژوهشی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، شناخت، حمایت و تجلیل از تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی و نشر آثار را از جمله اهداف همایش بیان کرد.

وی در پایان گفت: مقالات منتخب با حمایت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) چاپ و در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از آثار برتر  چهاردهمین همایش ملی علمی و پژوهشی «اخلاق و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha