اخذ مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان‌ها توسط دانشگاه اراک
کد خبر: 4180365
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

اخذ مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان‌ها توسط دانشگاه اراک

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللِ دانشگاه اراک بیان کرد: دانشگاه اراک مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان(آزفا) را دریافت کرد.

دانشگاه اراک

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه اراک، محمد یحیایی، رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه اراک، با اشاره به اینکه این دانشگاه مجوز تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان(آزفا) را دریافت کرد، افزود: در راستای ادامه مسیر بین‌المللی‌سازی دانشگاه این شهر و پذیرش دانشجویان خارجی، راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان(آزفا) به عنوان یکی از اهداف مهم این دانشگاه مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به دشواری‌های اخذ این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان(آزفا)، در مهرماه سال جاری از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه اراک اعطا شد.

رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللِ دانشگاه اراک گفت: این دانشگاه اکنون جزو دانشگاه‌های دارای مجوز تاسیس مرکز آزفا در کشور قرار گرفته‌است.

یحیایی افزود: با توجه به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در سطح تمامی کشورهای منطقه و جهان، دانشگاه اراک با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محورهای اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در سطح کشور تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha