رقابت 120 نفر از بانوان بسیجی استان مرکزی در مسابقات قرآن
کد خبر: 4182276
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

رقابت 120 نفر از بانوان بسیجی استان مرکزی در مسابقات قرآن

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی با اشاره به ثبت‌نام 5 هزار نفری بسیجیان در سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج، اعلام کرد: امروز، 25 آبان، 120 نفر از بانوان راه‌یافته به مرحله استانی با یکدیگر رقابت کردند.

یاسر خدادایان، مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی

یاسر خدادایان، مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن بسیج در بخش بانوان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به ثبت‌نام 5 هزار نفری بسیجبان استان در این دوره از مسابقات، افزود: سال گذشته این آمار ۱۲۰۰ نفر بوده است که امسال با رشد ۴ برابری مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال این دوره از مسابقات در بخش‌های انفرادی، خانوادگی و گروهی برگزار شده است، اظهار کرد: داوطلبان در مراحل حوزه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری با یکدیگر رقابت می‌کنند. مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور 300 نفر در دو گروه برگزار شد و امروز، 25 آبان، شاهد حضور 120 نفر از بانوان قرآنی در رشته‌های مختلف هستیم. مرحله کشوری این دوره از مسابقات نیز دی‌ماه سال جاری به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

خدادایان با اشاره به اینکه تعیین رشته‌های قرآنی برای سنین کمتر از ۷ سال و بالای ۱۶ بدون محدودیت سنی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است، اضافه کرد: امسال با توجه به توسعه فرهنگ قرآنی رشته‌های مختلفی همچون اذان، دعاخوانی، مفاهیم چهل حدیث، تحقیق بانوان به رشته‌های سال گذشته اضافه شده است.

خدادادیان ضرورت توجه به مساجد در امر توسعه فرهنگ قرآنی را متذکر شد و افزود: هدف ما از اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب محور قرار دادن مردم است و مساجد می‌توان یکی از پایگاه‌های مهم توسعه این فرهنگ در جامعه باشد.

مدیر دارالقرآن بسیج استان مرکزی در پایان گفت: مرحله استانی سی‌اُمین دوره مسابقات قرآن بسیج با حضور خانم‌ها سمیرا کاظمی، فهیمه جفرسته، فاطمه کرمی، زهرا باقری‌اصل، عادله شیخی و محدثه مؤمنی داوری شد.

انتهای پیام
captcha