تقویت تولیدات قرآنی رسانه‌ای در اولویت قرار دارد
کد خبر: 4185939
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
حجت‌الاسلام حریزاوی:

تقویت تولیدات قرآنی رسانه‌ای در اولویت قرار دارد

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اولویت‌دهی حفظ موضوعی قرآن گفت: تقویت فعالیت‌های رسانه و تولیدات قرآنی در این حوزه در اولویت کاری سازمان قرار دارد و امید است صاحبان ایده و خلاقیت به ما بپیوندند.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضرورت حمایت از طرح‌های خلاقانه و نوآورانه قرآنی و الگوسازی از این ایده‌ها از سوی دارالقرآن‌الکریم سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برنامه قرآنی «محفل» نمونه موفقی است که می‌توان به آن اشاره کرد، چراکه به مدت 30 شب در ماه مبارک رمضان مهمان مردم روزه‌دار بود و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه قرآنی «محفل» رمضان گذشته به همت سازمان تبلیغات اسلامی و صدا‌و‌سیما و با حمایت دستگاه‌هایی همچون سازمان اوقاف و امور خیریه شکل گرفت و به تجربه بسیار موفق در حوزه قرآن تبدیل شد. به‌واسطه این برنامه توانمندی‌هایی که در سراسر کشور در طول یک سال گذشته شناسایی شده بودند، به جامعه معرفی شدند. وظیفه داریم در قالب فعالیت‌های رسانه‌ای امور قرآنی را گسترش داده و به عموم مردم ارائه دهیم.

حجت الاسلام حریزاوی به علاقه اکثر مردم به اجرای این برنامه حتی افرادی که انس کمتری با کلام وحی دارند، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این برنامه قبل از اذان مغرب برگزار شده و لحظاتی سرشار از معنویت و عطر قرآن را برای عموم مردم رقم زد توانست جایگزین خوبی برای سایر برنامه‌ها باشد. مردم و همچنین مقام معظم رهبری از برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر کردند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: تقویت فعالیت‌های رسانه و تولیدات قرآنی در حوزه رسانه در اولویت کاری سازمان قرار دارد و امید است تمام افرادی که در این زمینه برخوردار از خلاقیت و ابتکار هستند به ما بپیوندند.

وی اضافه کرد: نوع نگاه به موضوع حافظ باید توسعه پیدا کند. به‌طور مثال در حفظ موضوعی قرآن لازم نیست افراد حتماً تمام آیات و سوره‌های قرآن را حفظ باشند. افراد با حفظ 100 آیه کلیدی در 100 موضوع قرآنی نظام و منظومه‌ای از تفکر الهی را به‌دست می‌آورند که می‌تواند در تمام برهه‌های زمانی زندگی برای آنان کارگشا باشد؛ از این‌رو می‌توان این فرد را حافظ موضوعی این مصحف شریف معرفی کرد.

این مقام مسئول ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را الزامی دانست و تشریح کرد: برای تحقق منویات معظم‌له و افزایش دایره حفاظ، حفظ موضوعی قرآن در دستور کار سازمان قرار گرفته و این طرح از ابتدای سال جاری از سوی اساتید و مفسران برجسته انتخاب و در حال اجراست. این حفظ همراه با تفسیر است و قصد داریم به این روش مردم با سبک زندگی اسلامی بیشتر آشنا شوند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی در پایان بیان کرد: افرادی که 100 آیه را حفظ می‌کنند با دقت به تفسیر آیات و دامنه موضوعاتی که این آیات با آیات مشابه به خود دارد آشنا خواهند شد. در کنار این موضوع تحقق جهاد تبیین که مورد انتظار مقام عظمای ولایت است نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha