مادران شایسته کانون اصلی حیات طیبه هستند
کد خبر: 4186690
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مادران شایسته کانون اصلی حیات طیبه هستند

نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه الگوی همه ما در امور فردی و اجتماعی زندگی حضرت فاطمه(س) است، گفت: مادران شایسته، کانون اصلی حیات‌ طیبه‌اند و می‌توانند در تربیت انسان‌های بزرگ مؤثر عمل کنند.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی، عصر جمعه، 17 آذرماه در آیین رونمایی از کتاب «ساکن خیابان ملک» که در مجتمع فرهنگی ماهور اراک برگزار شد، ضرورت توجه به شخصیت بانوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش و جایگاه بانوان در اسلام بسیار حائز اهمیت است و این مهم را در آیات و روایات بسیار شاهدیم.

وی با بیان اینکه نقش زن در خانواده برای نخستین بار در اسلام تبیین و به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: انسان دارای دو شخصیت و دو بعد ملکوتی و زمینی است که شخصیت زمینی و ملکی زمینه‌ساز شخصیت روحانی و ملکوتی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی کسب معرفت را اساس و شاهراه رسیدن به کمالات انسانی برشمرد و بیان کرد: معرفت‌افزایی دینی به انسان کمک می‌کند که سره را از ناسره و راه را از بی‌راهه بشناسد. حکمت، گنجی درونی است و هرچه عمق این ریشه‌ها عمیق‌تر و غنی‌تر باشد، انسان مفیدتر عمل می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) نیز اشاره و الگوگیری از ایشان را ضروری دانست و ادامه داد: بانوان برای رسیدن به کمال انسانی باید الگویی مناسب برای هویت‌آفرینی، رشد و پیشرفت کمال انتخاب کرده و در راه کمال انسانی موفق عمل کنند. وجود بانوانی همچون حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب(س) و سایر بانوان می‌تواند این مسیر را هموار کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مردان و زنان بزرگ در سایه مادرانی با فضیلت و باکرامت تربیت می‌شوند، ادامه داد: اسلام به خانواده و بانوان در نقش‌های مختلف تأکید بسیار دارد. الگوی همه ما در امور فردی و اجتماعی زندگی حضرت فاطمه(س) است. مادران شایسته، کانون اصلی حیات‌ طیبه‌اند و می‌توانند در تربیت انسان‌های بزرگ مؤثر عمل کنند.

اهمیت مفاخر فقط به گذشتگان نیست

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی، نیز در این مراسم اهمیت مفاخر حال را متذکر شد و گفت: اهمیت بزرگان و مفاحر فعلی کمتر از گذشتگان نیست و بخش مهمی از این بزرگان به‌دلیل خدمات گسترده و متنوع به زمان حال اختصاص دارند که باید از این چهره‌های شاخص و عناصر هویتی تقدیر کرد.  

وی به شکل‌گیری گفتمان هویتی در دو سال گذشته اشاره و تصریح کرد: توجه به عناصر هویتی استان از اهم عواملی است که نظام هویتی استان را شکل می‌دهد. این عناصر غنی و قابل بهره‌برداری هستند. استان مرکزی باید به پرورش و تربیت مفاخر ادامه داده و در این حوزه باقی بماند.

یادآور می‌شود، کتاب «ساکن خیابان ملک» مجموعه خاطرات اشرف جواهری از بانوان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان مرکزی است که با قلم فاطمه بهبودی به رشته تحریر درآمده است.

انتهای پیام
captcha