روش‌های آموزش قرآن با ابزار جدید در حال به‌روز شدن است
کد خبر: 4188125
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
چاووشی:

روش‌های آموزش قرآن با ابزار جدید در حال به‌روز شدن است

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن با اشاره به اینکه بازنگری روش‌های آموزشی از برنامه‌های آتی است، گفت: روش‌های آموزشی در مراکز قرآنی متناسب با ابزار جدید در حال به روز شدن است و به تناسب به مهدهای قرآن سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

سید محمود چاووشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن

سیدمحمود چاووشی، مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بازنگری روش‌های آموزشی را از برنامه‌های آتی دانست و اظهار کرد: روش‌های آموزشی در مراکز قرآنی متناسب با ابزار آموزشی جدید در حال به روز شدن است.

وی ادامه داد: به روز شدن روش‌های آموزشی در دفتر مرکزی در حال دنبال شدن است و کار به جاهای خوبی نیز رسیده و به مرور و به تناسب به مهدهای قرآن سراسر کشور ابلاغ می‌شود. حتی سایر مراکز قرآنی و مؤسسات نیز می‌توانند از این روش‌ها که حاصل بیش از 30 سال تجربه و نظرات کارشناسی اساتید هیئت علمی مؤسسات است، استفاده کنند.

چاووشی ضرورت تشویق قرآن‌آموزان را جهت انگیزه‌بخشی و تداوم در فعالیت‌های قرآنی متذکر شد و اظهار کرد: علاقه داریم امکانات و توانایی مالی ما به حدی برسد که مانند دهه 70 و 80 تشویق‌های قرآنی ویژه حفاظ انجام شود. متأسفانه زمینه تشویق فراگیران کلام وحی کمتر شده است و اگر خیرین در میدان حاضر باشند و کمک‌های خود را روی مسائل قرآنی که به تربیت نیروی قرآنی منتج می‌شود متمرکز کنند قطعاً شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی در تکمیل توضیحات خود گفت: نیاز داریم در حوزه قرآن همچون سایر بخش‌ها همچون ورزش سرمایه‌گذاری شده و نخبگان این حوزه به بهترین شیوه تشویق و معرفی شوند. اجرای برنامه‌های آموزشی استاندارد و فرهنگ‌سازی حرکت در مسیر قرآن اگر با حمایت هرچه بیشتر صدا‌و‌سیما همراه باشد، قطعا خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان بیشتر به سمت قرآن گرایش خواهند داشت.

چاووشی تربیت نیروی انسانی را یکی از زیربنایی‌ترین کارها در کشور برشمرد و تأکید کرد: اگر تربیت نیروی انسانی متناسب با آموزه‌های قرآن و عترت باشد، قطعاً جامعه ایمن شده و مسائل بغرنج نشده و بودجه‌ها و هزینه‌ها کمتر صرف مبارزه با جرائم و تبهکاری خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه کشوری مهد قرآن ادامه داد: هرچه در این زمینه سرمایه‌گذری بیشتری صورت گیرد، کشور بهتری در بلندمدت خواهیم داشت؛ چراکه همین افراد نوجوان و جوان در آینده مسئول و مدیر خواهند شد. سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن یک راهبرد استراتژیکی بوده و ضروری است مسئولان و والدین به سهم خود برای داشتن جامعه‌ای سالم و قرآنی تلاش کنند.

چاووشی با تأکید براینکه شرکت‌کنندگان در جلسات قرآنی و دوره‌های آموزشی کمتر با آسیب اجتماعی مواجه هستند و این ادعا تجربه‌ای ثابت شده است، اضافه کرد: هدف ما فقط تربیت مسئولانی برای حوزه فرهنگ و قرآن نیست و تمام مسئولان در سطوح و ادارات مختلف باید با مبانی الهی آشنا باشند. تحقق این امر مستلزم سرمایه‌گذاری و توسعه موقوفات قرآنی است.

انتهای پیام
captcha