آغاز دوره «تدبر در قرآن» در استان مرکزی
کد خبر: 4189866
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

آغاز دوره «تدبر در قرآن» در استان مرکزی

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آغاز دوره «تدبر در قرآن» سطح یک در استان خبر داد و گفت: این دوره در قالب 32 ساعت آموزشی و با حضور 450 نفر برگزار می‌شود.

دوره تربیت مربی تدبر در قرآن

حجت‌الاسلام اسماعیل شریفی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری دوره  «تدبر در قرآن» سطح یک در استان خبر داد و گفت: این دوره از امروز، چهارم دی‌ماه آغاز و به مدت 14 روز ادامه دارد.

وی افزود: سطح یک تدبر در قرآن ویژه جزء 28 قرآن کریم برنامه‌ریزی شده و 450 نفر در دوره ثبت‌نام کرده‌اند. با توجه به برودت هوا و استقبال خوب شرکت‌کنندگان از دوره تعداد بالای آنان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین به‌منظور سهولت در کار کلاس‌های شهرستانی بین 25 تا 30 نفر در نظر گرفته شده است.

شریفی اضافه کرد: این طرح قرآنی در قالب 32 ساعت آموزشی تدارک دیده شده که از این تعداد ساعت 10 ساعت به‌صورت آنلاین و با استفاده از اساتید مجرب تهران و مشهد مقدس پیش‌بینی شده است. آزمون این دوره پس از اتمام دوره برگزار و افرادی که حدنصاب نمره (12) را کسب کنند موفق به دریافت گواهی‌نامه خواهند شد.

رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی فاقد مربی تدبر در قرآن مجوزدار است؛ از این‌رو با برگزاری دوره‌های سطح یک و دو قصد داریم نیاز استان را در این زمینه تأمین کنیم. از بین افراد شرکت‌کننده افراد بااستعداد و باانگیزه گزینش می‌شوند تا در آینده بتوان از وجود آنان به‌عنوان مربی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام شریفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی برای شرکت در این دوره از طریق کارشناسان و رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی انجام شده است.

وی همچنین به برگزاری جلسه هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان در روز یکشنبه، سوم دی‌ماه اشاره کرد و افزود: اعضای جدید هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی تا دو هفته آینده معرفی خواهند شد. همچنین دعوت از رؤسای هیئت اندیشه‌ورز شهرستان‌ها به‌منظور شرکت در وبینار یا جلسه حضوری، ارسال پیامک میلاد حضرت فاطمه(س) به بانوان قرآنی استان از جمله مصوبات این جلسه است.

انتهای پیام
captcha