اختتامیه طرح «خیزش 10 میلیونی حافظان» در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4190284
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

اختتامیه طرح «خیزش 10 میلیونی حافظان» در اراک برگزار می‌شود

دبیر طرح مردمی خیزش 10 میلیونی حافظان اراک از اجرای این طرح قرآنی از اسفند سال گذشته تا آبان‌ماه امسال خبر داد و افزود: 189 نفر بانوان حافظ حاضر در این طرح فردا، 7 دی تجلیل می‌شوند.

اختتامیه طرح خیزش 10 میلیونی حافظان

سمیه آروئی، دبیر طرح مردمی «خیزش 10 میلیونی حافظان» اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری اولین اختتامیه این طرح قرآنی خبر داد و افزود: این مراسم، فردا، 7 دی در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح خیزش 10 میلیون حافظان از اسفند ماه سال قبل آغاز شد و تا آبان ماه امسال برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح ایده فردی بود و در طول زمان تعداد بسیاری از بانوان حافظ از آن استقبال کردند و به برکت این استقبال آمار طرح به 303 نفر رسید.

آروئی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح ویژه بانوان اراکی بود، اما بانوان روستایی و حتی شهرستان‌های شازند و خمین از آن استقبال کردند. تعدادی دیگر از حافظان در ماه‌های پایانی اولین دوره از اجرای طرح مطلع شده بودند که امکان اضافه شدن آنان وجود نداشت. پیش بینی ما این است در دور دوم تعداد بیشتری از بانوان از اجرای طرح استقبال کنند.

وی افزود: دومین دوره طرح به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شده و هر 40 روز یکبار آزمون ارزیابی از افراد حاضر در طرح برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در دوره دوم 8 مرحله آزمون برگزار و از افرادی که حداقل در 4 مرحله حدنصاب را کسب کنند هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

آروئی با اشاره به برگزاری دو اختتامیه ویژه کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، اضافه کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز 110 کودک و نوجوان حافظ اواخر آذر ماه برگزار شده و فردا، 7 دی، از 189 حافظ در رده سنی بزرگسالان تجلیل می‌شود. افراد حاضر در طرح از حفظ 10 صفحه از قرآن تا حفظ کل شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha