اخلاص در کارها رمز جهانی شدن حاج قاسم است
کد خبر: 4190462
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

اخلاص در کارها رمز جهانی شدن حاج قاسم است

حسین مولوی ولایت‌مداری و گوش به فرمان رهبری بودن را از شاخصه‌های بارز سردار سلیمانی برشمرد و گفت: این سردار شهید در همه کارها بااخلاص بود و کارهای خود را در گمنامی انجام می‌داد. اخلاص باعث شد به الگوی جهانی تبدیل شود.

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز، 7 دی، در اجتماع بزرگ «فرزندان حاج قاسم» که در کانون تربیتی امام علی(ع) اراک برگزار شد، ضرورت توجه به بزرگان دینی و ملی را متذکر شد و افزود: اقتدار، عزت و صلابت امروز ایران را مدیون رهنمون‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و رشادت‌های ایثارگران و شهدا هستیم.

وی به شهادت سردار اسلام سیدرضی موسوی در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: در روز هزاران انسان از دنیا می‌روند و کمتر کسی را می‌توان یافت که درجه رفیع شهادت دست یابد. بدون تردید خداوند متعال این انسان‌ها بیشتر از سایرین دوست دارد.

مولوی با طرح این پرسش که چرا حاج قاسم، حاج قاسم شد؟ اخلاص را یکی از بزرگترین ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: حاج قاسم تمام امور را برای رضای خداوند انجام می‌داد و اگر کارها برای خدا باشد، خدا نیز با انسان خواهد بود. این سردار اسلام با اخلاص بود و به واسطه اخلاص، حضرت حق محبت ایشان را در قلب مردم نهاد.

وی استقامت و مقاومت در برابر دشمن را از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی برشمرد و خطاب به نوجوانان گفت: تمام امور زندگی را برای خداوند انجام داده و در انجام کارها اخلاص داشته باشید. هریک از ما اگر به اندازه قطره و ذره‌ای از شخصیت این شهید را در وجود خود زنده کرده و در امور فردی و اجتماعی جاری و ساری کنیم، قطعاً هزاران حاج قاسم در کشور داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ولایت‌مداری و گوش به فرمان رهبری بودن را از دیگر شاخصه‌های بارز سردار سلیمانی عنوان کرد و با اشاره به اینکه در طول عمر خود علاقه‌ای به دیده شدن نداشت و در گمنامی کارهای خود را پیش می‌برد، ادامه داد: خلوص در کارها باعث شد تا ایشان به الگوی جهانی تبدیل شود.

مولوی اظهار کرد: ارتباط با خدا یکی از مهم‌ترین درس‌های مکتب حاج قاسم است و بارها از سوی دوستان ایشان بیان شده که هیچگاه نماز شب حاج قاسم ترک نشد. عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، فردی و ادای احترام به والدین از دیگر شاخصه‌های رفتاری حاج قاسم است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی حرکت در مسیر شهدا را یکی از ارزش‌مندترین راه‌های پیشروی هر نوجوان و جوان دانست و بیان کرد: حرکت در مسیر شهدا با برکاتی همراه است. شهدا در زندگی سخت امروز راه سعادت را به ما نشان داده و رسیدن به اهداف متعالی انسان را آسنان می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان افزود: شهید سلیمانی از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف بازنمی‌ماند. ایشان به دنبال شهادت بود و خداوند نیز او را به آرزویش رساند و به همین واسطه نامش برای همیشه در جهان ماندگار شد.

انتهای پیام
captcha