آرامش قضایی در استان مرکزی حاکم است
کد خبر: 4191474
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
مخلص‌الائمه:

آرامش قضایی در استان مرکزی حاکم است

استاندار مرکزی به خدمات ارزنده دستگاه قضایی استان در سال‌های اخیر به ویژه سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: آرامش قضایی در استان حاکم است و در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی شاهدیم و تقریباً از نگرانی کلی در مورد شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن پارس خارج شدیم.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 12 دی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اراک که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، ترمیم اعتماد مردم را یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: فرمایشات و تأکید‌های مقام معظم رهبری و شخص رئیس‌جمهور حاکی از آن است که بخش مهمی از سرمایه نظام در امید و اعتماد مردم تعریف می‌شود و برای ادامه مسیر همراهی و هم‌فکری دستگاه قضا کمک‌کننده است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه از نگاه مردم بین نماینده، استاندار و قاضی تفاوتی وجود ندارد و همه را با چشم نظام و دولت می‌نگرند و حق هم دارند، اظهار کرد: این نگاه مصداق عمومی است و باعث می‌شود که موفقیت در هر جزء و دستگاه را موفقیت نظام در خدمت‌رسانی دانسته و عدم موفقیت لازم و کافی را در سبد عدم موفقیت نظام قرار دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه استان ما مهد صنعت کشورست و کسب رتبه اول استان در تنوع تولیدات صنعتی را مرهون تنوع تولید در صنایع بزرگ استان دانست و اضافه کرد: صنایع استان در دوره خصوصی سازی یکی پس از دیگری زمین خورده بودند که با تلاش بسیار بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

وی به خدمات ارزنده دستگاه قضایی استان در سال‌های اخیر به ویژه سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: آرامش قضایی در استان حاکم است و در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی شاهدیم و تقریباً از نگرانی کلی در مورد شرکت‌های هپکو، آذرآب و واگن پارس خارج شدیم. این شرکت‌ها با حمایت دولت از مشکلات خارج و در مسیر تولید قرار گرفتند. در چند محور دستگاه‌های قضایی محور این اتفاقات مبارک بود که جای بسی قدردانی است.

انتظار مجلس از دستگاه قضایی رسیدگی به مشکل مردم است

ولی‌الله بیاتی، منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، تعامل بین مجلس و قوه قضائیه را مطلوب توصیف کرد و گفت: این ادعا در نشست‌ها و جلسات متعدد مشاهده می‌شود و به خدمت‌رسانی بهتر کمک می‌کند.

وی خواستار تعامل هرچه بیشتر بین مجلس و قوه قضائیه شد و اضافه کرد: نمایندگان از جنس مردم بوده و از نزدیک با مشکلات آنان در ارتباطند. وقتی این مشکلات به قوه قضاییه انتقال می‌یابد انتظار رسیدگی از سوی این مجموعه وجود دارد. مردم شهرستان‌های آشتیان و تفرش خواستار ایجاد دادگستری هستند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.

بیاتی برضرورت حضور قضات و رؤسای دادگاه‌ها بین مردم تأکید کرد و افزود: برگزاری جلسات مستمر در شهرستان‌ها با حضور فرماندار، رئیس دادگستری و امام جمعه در روند خدمتگزاری مؤثرتر و بهتر تأثیرگذارست.

حجت‌الاسلام سعید جزایی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز با بیان این مطلب که منویات و تأکیدهای مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه سرلوحه کارها قرار دارد، اظهار کرد: امیدست به‌گونه‌ای عمل کنیم که در کوتاه‌ترین زمان بتوان رضایت‌مندی بین مردم را با دقت ایجاد کرد. ایجاد امنیت نیز بسیار حائز اهمیت است و با کمک سایر دستگاه‌ها محیط را برای بزهکاران ناامن می‌کنیم.

یادآور می‌شود، در پایان از زحمات حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، تقدیر و حجت‌الاسلام سعید جزایی به عنوان رئیس کل دادگستری استان مرکزی معرفی شد. همچنین حجت‌الله درودگر نیز دادستان عمومی و انقلاب اراک شد.

انتهای پیام
captcha