۳۰۶ نامزد انتخاباتی استان مرکزی تایید صلاحیت شدند
کد خبر: 4192221
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸

۳۰۶ نامزد انتخاباتی استان مرکزی تایید صلاحیت شدند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام کرد: باپایان مهلت بررسی صلاحیت نامزدها در هیات نظارت انتخابات این استان، ۳۰6 نامزد تایید صلاحیت شدند.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت از امروز به آن‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد:  نتایج به فرمانداری‌ها ارسال شده است و بر اساس قانون فرصت ابلاغ نتایج ۲ روز است، اما در تلاش کردیم که نتایج روز جمعه اعلام شود و از طریق پیامک به اطلاع داوطلبان برسد.

وی افزود: از مجموع ۵۲۴ داوطلبی که از حوزه انتخابیه استان مرکزی ثبت‌نام نهایی را انجام داده بودند پس از بررسی‌های هیأت نظارت، صلاحیت ۳۰6 نفر مورد تأیید قرار گرفت. همچنین ۱۶۴ نفر عدم تأیید صلاحیت دریافت کردند و ۴۰ نفر از داوطلبان نیز انصراف داده و یا نسبت به نظر هیأت‌های اجرایی اعتراضی ثبت نکردند. ۱۵ نفر فاقد شرایط ثبت‌نام بودند که ۵ سال سابقه مؤثر را نداشتند و یا نسبت به ارائه سوابق ایثارگری به همراه مدرک لیسانس اقدام نکردند.

نظری افزود: داوطلبانی که عدم تأیید صلاحیت دریافت کرده باشند می‌توانند در فاصله روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی ماه اعتراض خود را به صورت الکترونیکی در پنجره واحد انتخابات وزارت کشور ثبت کنند. پس از آن شورای نگهبان به مدت یک ماه یعنی تا ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نتایج اعلام شده نشان می‌دهد افراد و اقشار مختلف با سلایق متنوع سیاسی در این انتخابات حضور دارند؛ لذا زمینه برای نقش‌آفرینی احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات پیش رو فراهم است.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان در ۶ حوزه‌ انتخابیه استان مرکزی اعلام شده است، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هیات‌ نظارت به پایان رسیده و نتایج اعلام شده است. در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان از ۱۷۷ داوطلب، ۱۰۸ نفر تأیید صلاحیت، ۵۴ نفر عدم تأیید و ۷ نفر عدم شرایط ثبت‌نام دریافت کردند همچنین ۸ نفر اعلام انصراف و عدم اعتراض داشتند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان از مجموع ۹۷ داوطلب، ۵۴ نفر تأیید صلاحیت، ۳۷ نفر عدم تأیید و یک نفر عدم شرایط ثبت‌نام دریافت کردند و ۵ نفر انصراف دادند. در حوزه انتخابیه خمین از مجموع ۶۲ داوطلب، ۳۱ نفر تأیید صلاحیت، ۱۵ نفر عدم تأیید و ۵ نفر عدم شرایط ثبت‌نام دریافت کردند و ۱۱ نفر انصراف دادند. در حوزه انتخابیه شازند از مجموع ۶۵ داوطلب، ۳۵ نفر تأیید صلاحیت و ۲۶ نفر عدم تأیید دریافت کردند و ۴ نفر اعلام انصراف و عدم اعتراض داشتند. در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از مجموع ۸۶ داوطلب، ۵۲ نفر تأیید صلاحیت و ۳۴ نفر عدم تأیید دریافت کردند. در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از مجموع ۳۷ داوطلب، ۲۵ نفر تأیید صلاحیت، ۸ نفر عدم تأیید و یک نفر عدم شرایط ثبت‌نام دریافت کردند و ۳ نفر اعلام انصراف داشتند.

انتهای پیام
captcha