دعوت از 35 قاری در مراسم اعتکاف استان مرکزی
کد خبر: 4193812
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

دعوت از 35 قاری در مراسم اعتکاف استان مرکزی

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در 150 مسجد شهری و روستایی با 20 هزار معتکف پیش‌بینی شده است، گفت: به‌منظور برپایی کرسی تلاوت مجلسی در این مساجد 35 قاری دعوت شده‌اند.

اعتکاف

احمد فرجی، دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 150 مسجد شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: سال گذشته قریب به 17 هزار معتکف در مساجد حضور داشتند که پیش‌بینی ما برای امسال 20 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مساجد شهری و روستایی، مساجد دانشگاه‌ها نیز با حضور دانشگاهیان اقدام به برگزاری اعتکاف می‌کنند، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که نوجوانان و جوانان از این مراسم معنوی استقبال بسیار خوب دارند که این زمان بهترین فرصتی است که بتوان آنان را بیش از پیش با مباحث اعتقادی آشنا کرد.

فرجی اعتکاف را مراسمی اعتقادی و فردی دانست و ادامه داد: تمام هدف این است که متعکفان فرصتی آرام و خلوت برای مناجات با خداوند متعال داشته باشند و از این زمان برای قرب‌ الهی استفاده کنند، اما در کنار این خلوت و مناجات برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مداحی، پاسخ به شبهات، پرداختن به جایگاه بانوان در اجتماع، قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف و... در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال از سحرگاه پنج‌شنبه، 13 رجب مقارن با پنجم بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا غروب 15 همین ماه مقارن با هفتم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اعتکاف برپایی این مراسم دینی در مصلای بیت‌المقدس اراک است. این مراسم در این مکان در قالب اعتکاف دانش‌آموزی و مادر و دختری انجام خواهد شد.

فرجی از برپایی کرسی تلاوت مجلسی در مراسم اعتکاف امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که این محفل قرآنی در تمام مساجد درنظر گرفته شده برگزار شود. برای انجام این محفل قرآنی از 35 قاری خوش‌خوان نیز دعوت شده است. همچنین مبلغان آموزش قرآن را در حد ضرورت در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده و زمانی برای اتمام در نظر گرفته نشده و مساجد تا تکمیل ظرفیت فرصت ثبت‌نام دارند، اظهار کرد: معتکفان زمان حضور در مراسم کارت ورود به مسجد و لوازم ضروری و شخصی همچون پتو، لیوان، قاشق را همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha