1083 شعبه اخذ رأی در استان مرکزی پیش‌بینی شده است
کد خبر: 4194309
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

1083 شعبه اخذ رأی در استان مرکزی پیش‌بینی شده است

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه هزار و 83 شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است، گفت: همه امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌های استان در مسیر برگزاری انتخابات سالم قرار دارد.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 26 دی، در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: دشمن امسال برای انتخابات به‌صورت ویژه طرح‌ریزی کرده و این نخستین انتخاباتی است که مقام معظم رهبری از یک سال قبل تذکرات و راهبردهایی را در حوزه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت بیان فرمودند که لازم است این مهم بومی‌سازی شود و هر فردی در هر مقامی برای اعتلای آرمان‌های نظامی تلاش کند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی در حوزه بین‌المللی سرنوشت‌ساز است و به‌عنوان رقیب قد علم کرده است و دشمن عمق استراتژیک ایران را در عرصه‌های مختلف دیده است و باید این رقیب را از میدان خارج کند، دشمن از ابتدای انقلاب تا به امروز توطئه‌های مختلفی مانند تحریم و ترور و غیره را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته تا حرکت مثمر ملت ایران را بی‌ثمر جلوه دهد و امروز کانون توجه خود را به سمت‌وسوی انتخابات قرار داده‌اند. 

نظری افزود: امیدواریم شرایط را به سمتی ببریم که دشمن در این زمینه هم با شکست کامل مواجه شود و مردم باقوت بیشتر برای تشکیل مجلس قوی کمک کنند؛ چراکه این مهم می‌توانند بخش زیادی از مشکلات کشور را برطرف کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: اقتدار و عظمت کشور با مشارکت در انتخابات محقق می‌شود، سلامت انتخابات هم در کنار مشارکت اهمیت بالایی دارد و قول می‌دهیم از رأی مردم تا پای جان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه همه مجریان انتخابات سلامت انتخابات را در رأس اقدامات خود قرار داده‌اند، گفت: به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات حمایت از فرد، تفکر و جناحی را نمی‌پذیرم چراکه دولت در انتخابات نماینده‌ای ندارد و این اوج بی‌طرفی دولت را نشان می‌دهد و تمام تمرکز ما برگزاری انتخابات سالم است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در ارتباط با بحث تبلیغات انتخاباتی نامزدها نیز عنوان کرد: همه امکانات و تجهیزات و ظرفیت‌های استان در مسیر برگزاری انتخابات سالم قرار دارد در این راستا همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، کارخانجات و ... پای‌کار هستند. 

نظری گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی سرنوشت چهار سال کشور را در امر مهم قانون‌گذاری مشخص می‌کند بنابراین حضور و  مشارکت حداکثری مردم را می‌طلبد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه متأسفانه فعالیت احزاب قوام و دوام لازم را ندارند و عمدتاً در نزدیکی انتخابات شکل می‌گیرند، گفت: احزاب باید به سمت و سویی حرکت کنند که این نقیصه را برطرف کنند، در استان چند حزب شناسنامه‌دار فعال هستند که فعالیت آن‌ها رصد می‌شود البته هم‌اکنون راهبرد احزاب در حوزه مشارکت است و هنوز به استناد قانون نمی‌توانند از فرد و جناحی حمایت کنند.

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی پیش‌بینی‌شده برای انتخابات 11 اسفندماه، گفت: هزار و 83 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که 617 شعبه شهری و 466 شعبه روستایی هستند همچنین درمجموع 745 شعبه ثابت و 338 شعبه سیار خواهند بود.

نظری اضافه کرد: در استان مرکزی ۲۴ حوزه شامل ۶ حوزه اصلی و ۱۸ حوزه فرعی وجود دارد که از ۱۲ شهرستان و ۱۲ بخش مستقل تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه فرایند انتخابات الکترونیکی است، اما در استان شعب اخذ رأی الکترونیکی وجود ندارد، افزود: در برخی از استان‌ها و حوزه‌هایی که تعدد کرسی دارند شورای نگهبان پذیرفته که رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها در هیأت نظارت 163 نفر با عدم احزار مواجه شدند که در حال حاضر و تا پایان زمان بررسی اعتراض‌ها نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان نامزد نام برد، بلکه داوطلب تلقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 306 نفر به‌عنوان نامزد انتخابات در شش حوزه انتخابیه استان مرکزی تأیید صلاحیت شده‌اند.

نظری در پایان گفت: تمام تحرکات نامزدها رصد می‌شود و اگر رفتاری داشته باشند که با قانون و وظایف آن‌ها همخوانی نداشته باشد تذکرات لازم ارائه خواهد شد و در این راستا ستاد انتخابات کشور شماره 021117 را برای دریافت گزارش‌های مردمی مشخص کرده است.

انتهای پیام
captcha