عادله شیخی، نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تلاوت می‌کند
کد خبر: 4200444
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
تا ساعاتی دیگر

عادله شیخی، نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تلاوت می‌کند

عادله شیخی، قاری کشورمان و نماینده ایران در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته ترتیل، ظهر امروز، 29 بهمن‌ماه در جایگاه حاضر می‌شود.

عادله شیخی، نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مرحله بین‌المللی چهلمین دوره مسابقات قرآن ایران از 26 بهمن‌ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان با حضور 99 شرکت‌کننده از 44 کشور آغاز شد.

استان مرکزی که مهد مفاخر است و در قرن اخیر توانسته نخبگان بسیاری در زمینه‌های علمی، دینی و مذهبی تربیت کرده و منشأ خیر و برکت برای ایران و جهان باشد، از تربیت نخبگان و اساتید قرآنی در این استان نباید غافل شد. خوشبختانه در سال‌های اخیر رشد تربیت جوانان قرآنی از سرعت قابل توجهی برخوردار است و این امر را مدیون وجود اساتید مبرز هستیم.

عادله شیخی، جوان نخبه اراکی تربیت شده در دامان پدر و مادری قرآنی از جمله جوانانی است که با توکل بر خدا، پشتکار، حمایت خانواده و اساتید توانست نه تنها برای استان، بلکه برای کشور افتخارآفرین باشد. او که دارنده رتبه اول قرائت تحقیق در چهل‌و‌یکمین دوره مسابقات قرآن کشور است، سال گذشته، نیز در چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف رتبه اول رشته ترتیل را به خود اختصاص داد و جواز حضور در مرحله بین‌المللی را دریافت کرد.

علی شیخی، قاری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «نسیم اختران قرآنی» اراک و پدر خانم عادله شیخی، در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: با عنایت خداوند متعال خانواده ما به خانواده‌ای قرآنی تبدیل شد و علاوه بر خودم و همسرم که از داوران مسابقات هستند، دخترانم نیز در حوزه قرآن فعالیت دارند.

وی ادامه داد: دخترم (عادله) از سنین کودکی به قرآن علاقه‌مند بود و آموزش را آغاز کرد و از همان روزها به ویژه با کسب رتبه‌های متعدد در مسابقات دانش‌آموزی متوجه استعدادش شدیم؛ از این رو آموزش‌ها تخصصی‌تر و حرفه‌ای تر دنبال شد. کسب رتبه برتر سال 97 در رشته تحقیق دریچه جدیدی به روی او باز کرد و کسب این رتبه باعث نشد از ادامه مسیر باز بماند. علاوه براینکه فعالیت خود در حوزه تحقیق و آموزش به نوجوانان و جوانان را ادامه داد، سعی کرد در رشته ترتیل نیز برای استان افتخار آفرین باشد.

شیخی گفت: خانم شیخی در سال 1400 نیز رتبه دوم ترتیل را کسب کرده بود که با تمرین و ممارست بسیار سال گذشته رتبه اول را از آن خود کرده و به مرحله بین‌المللی راه یافت. امروز، 29 بهمن حوالی ساعت 11 تا 12 ظهر در جایگاه قرار گرفته و با سایر رقیا به رقابت می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha