اراک ظرفیت تبدیل به قطب قرآنی را دارد
کد خبر: 4201878
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
رئیس مجمع قرآنیان اراک:

اراک ظرفیت تبدیل به قطب قرآنی را دارد

احمد فرخی بیان کرد: اگر حمایت‌ها از جانب مسئولان اتفاق بیفتد قطعاً اراک با وجود ظرفیت‌های موجود قابلیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.

احمد فرخی، رئیس مجمع قرانیان اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد فرخی، رئیس مجمع قرآنیان اراک، امروز، 6 اسفند، در مراسم استقبال و تجلیل از نفر اول رشته قرائت ترتیل مسابقات بین‌المللی قرآن که با حضور فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی که در مجتمع فرهنگی و رسانه‌ای «ماهور» اراک برگزار شد، گفت: مجمع قرآنیان با توجه به قابلیت‌های خانم شیخی پیش‌بینی کسب رتبه را کرده بود و از همان زمان با برگزاری جلسات متعدد حضوری و غیرحضوری و برقراری ارتباط با اداره‌کل اوقاف استان تدارک این مراسم را دیده بود.

وی بیان کرد: بدون تردید اگر متخصصان امور قرآنی مانند قاریان و حافظان پرورش نیافته، بروز و ظهور پیدا نکرده و جایگاه ویژه‌ای نداشته باشند، بروز و ظهورشان برای مردم ضعیف خواهد بود. مجمع قرآنی، دستگاه‌ها و متولیان امر قرآنی برای بومی کردن فعالیت‌های قرآنی نیازمند حمایت هستند. تبلیغ و ترویج مقدمه ایجاد فرهنگ قرآنی در جامعه است و متأسفانه کم‌لطفی‌هایی در این رابطه وجود دارد.

فرخی با اشاره به عمر هشت ساله مجمع قرآنیان اراک، اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمر این مجمع هشت سال می‌گذرد، اما از کمترین امکانات برخوردار نیست. مجمع قرآنیان ارام دارای مجمع عمومی است که از بین این مجمع هیئت رئیسه انتخاب می‌شود. خوشبختانه در دوره‌های قبل که اساتیدی همچون شهسواری، شیخی و هدایتی این مجموعه را مدیریت کردند اقدامات خوبی صورت گرفته است و ما به مدت دوسال در خدمت جامعه قرآنی هستیم.

وی اضافه کرد: عدم برخورداری از امکانات لازم باعث شده است برنامه‌ها با فراز و نشیب‌هایی همراه باشد. مجمع حتی از داشتن فضایی حداقلی محروم است. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در اراک وجود دارد که اگر هریک از آنان مورد آموزش حرفه‌ای قرار گیرند، هریک می‌توانند عادله شیخی‌های آینده باشند. خانم شیخی به دلیل برخورداری از اساتیدی همچون پدر و همسرشان توانست چنین موفقیت ارزشمندی را کسب کرده و در عرصه بین‌المللی بدرخشد.

فرخی ادامه داد: اگر به تک تک قاریان و حافظان شهر توجه شود مطمئناً استعدادهایشان بروز خواهد کرد. مجمع قرآنیان اراک می‌تواند پایگاه تخصصی و صنفی قرآنیان باشد و تبلور فعالیت‌های قرآنی را در آن شاهد باشیم. این مجمع قرآنی بدون دریافت بودجه‌ای از ارگانی و بدون داشتن امکانات توانسته برنامه‌های خوبی را برگزار کند. اگر حمایت‌ها از جانب مسئولان اتفاق بیفتد قطعاً اراک با وجود ظرفیت‌های موجود قابلیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.  

انتهای پیام
captcha