آغاز مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن روستایی و عشایری در اراک
کد خبر: 4201881
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

آغاز مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن روستایی و عشایری در اراک

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی از رقابت 56 شرکت‌کننده از 6 استان در مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن روستایی و عشایری خبر داد.

حجت الاسلام جواد خلقت، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی

حجت‌الاسلام جواد خِلقت، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی، در جریان برگزاری مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن روستایی و عشایری منطقه ۴ کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بیان کرد: در این مرحله از مسابقات نمایندگان استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه صبح امروز، 7 اسفند با تلاوت استاد مجید جیریایی در این اداره‌کل برگزار شده است، اظهار کرد: مسابقات در ۱۴ رشته و دو گروه سنی نوجوانان ۹ تا ۱۷ سال و بزرگسالان ۱۸ تا ۵۰ سال در قالب رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، اذان، حفظ ۵ و ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ویژه آقایان و رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ ۵ و ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن ویژه برگزار می‌شود.

خلقت ادامه داد: در این مسابقات مجموعا ۵۶ نفر از ۶ استان، شامل ۳۲ شرکت‌کننده در بخش برادران و ۲۴ شرکت‌کننده در بخش بانوان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. مسابقات توسط 8 داور خانم و آقا داوری می‌شود. در پایان این مسابقات نیز نفرات اول و دوم منطقه‌ای در هر رشته که موفق به کسب حد نصاب امتیاز آزمون شوند، مشخص و به مرحله کشوری در مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: خانم‌ها عادله شیخی، فهیمه جفرسته، عائده محبی، سمیرا کاظمی و آقایان مجید جیریایی، مسعود اکبری، محمدباقر نشیبا و عبدالرضا هدایتی داوران این مرحله از مسابقات هستند.

انتهای پیام
captcha