تلاش حوزه‌های علمیه تقویت محتوای تمدن‌سازی باشد
کد خبر: 4203364
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تلاش حوزه‌های علمیه تقویت محتوای تمدن‌سازی باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد؛ زیرا زیرساخت‌ها و نیازهای فیزیکی به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های خیران تامین شده است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 13 اسفند، در آیین بهره‌برداری از حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی(س) اراک، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نقش مهمی در پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی دارند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود، افزود: تقویت هرچه بیشتر باورهای دینی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعالی جامعه بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه مراکز علمی، تربیتی و آموزشی به ویژه حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تقویت باورهای دینی دارند، اظهار کرد: علاوه بر حوزه‌های علمیه آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها نیز سهم به‌سزایی در تقویت باورهای دینی دارند و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هریک جایگاه بزرگ و ارزشمندی دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بدون تردید اگر هریک از دستگاه‌ها تقویت شده و دقیق‌تر کار کنند می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام‌های مؤثرتری بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم طلاب خواهر در عرصه تبلیغ دینی بیان کرد: خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز توانمند باشند و در این زمینه به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی رابطه بین حوزه و جامعه بیشتر شود. حوزه‌ای موفق است که بتواند حل مسئله کند و در این راستا ما باید طلابی تربیت کنیم که توانایی حل مسائل اجتماعی را داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد؛ زیرا زیرساخت‌ها و نیازهای فیزیکی به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های خیران تامین شده است. انتظار از جمعیت چهار هزار نفری حوزه علمیه خواهران استان مرکزی زیاد است و امید است این قشر با برداشتن قدم‌های رو به جلو، بتوانند به عنوان حوزه علمیه شاخص در کشور بدرخشند.

ملیحه وکیلی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی، نیزدر این نشست گفت: حوزه علمیه ریحانه‌النبی(س) در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۵۶ متر مربع و در چهار طبقه با بنایی به متراژ ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع ساخته شده است.

وکیلی اضافه کرد: این مرکز آموزش علوم اسلامی دارای ۱۳ کلاس، ۹ اتاق اداری، سالن جلسات و مهد کودک است و در ۲ مقطع سیکل و سطح ۲ فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha