به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، سیدمحمد الحسینی، دبیر اجرایی سومین همایش ملی کارورزی در برنامه درسی تربیت معلم، 26 آبانماه با تأکید بر جایگاه محوری کارورزی در تربیت معلم گفت: کارورزی عرصهای است که در آن دانشجو معلم، مفاهیم نظری را در میدان عمل بهکار میگیرد و هویت حرفهای خود را شکل میدهد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلمان تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشی کلیدی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عهده دارد. کارورزی، تجلی عینی مفاهیم این سند و زمینهساز تربیت تمامساحتی انسانهای مؤمن، خلاق و توانمند است.
الحسینی تصریح کرد: سومین همایش ملی کارورزی فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربهها، ارائه دستاوردهای نوین و همافزایی استادان و پژوهشگران در جهت ارتقای کیفیت کارورزی است.
وی از استادان، پژوهشگران و دانشجو معلمان علاقهمند دعوت کرد تا با حضور فعال در این همایش علمی، در مسیر ارتقای کیفیت تربیت معلم و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سهیم باشند.
الحسینی گفت: این همایش، 10 آذرماه سال جاری در محورهای «جایگاه کارورزی در معماری کلان برنامه درسی تربیت معلم، نقش کارورزی در ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان آینده، ارزیابی و بازخورد در برنامههای کارورزی، نقش راهنمایان در فرایند کارورزی، چالشها و موانع کاورزی در محیطهای آموزشی واقعی، نوآوریها و تجربههای موفق در کارورزی معلمان، نقش فناوریهای نوین در فرایند کارورزی، کارورزی و پیوند آن با نظریههای یادگیری و تدریس و بررسی تطبیقی مدلهای کارورزی در نظامهای تربیت معلم جهان» در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام