فرهنگ سازی شرط اول تحقق شعار سال است
کد خبر: 3702721
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
نظامدوست:

فرهنگ سازی شرط اول تحقق شعار سال است

گروه فرهنگی- رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: اولین شرط تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ سازی است در همین راستا اولویت حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی از جمله رسانه، حمایت از کالای ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم آغاز سال 97 ویژه اعضای جهاد دانشگاهی استان، در ساختمان مرکزی این نهاد، امروز 14 فروردین برگزار شد. این مراسم همراه بود با تلاوت محسن بیات، حافظ کل قرآن و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری.
سید جعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در این مراسم با اشاره به شعار سال گفت: همیشه یکی از سرخط‌های کاری جهاد دانشگاهی، تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است، واژه‌های غیرت و تعصب که رهبری در چشم انداز حمایت از کالای ایرانی به کار بردند هر کدام بار معنایی عمیقی دارند.
وی ادامه داد: اولین شرط تحقق این شعار، فرهنگ سازی است در همین راستا اولویت حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی از جمله رسانه، حمایت از کالای ایرانی خواهد بود، البته سایر حوزه‌ها مانند پژوهش و آموزش نیز در این زمینه تلاش خواهند کرد اما در رأس همه اقدامات باید حوزه فرهنگی وارد میدان شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: در سال 96 با همت و انسجام درونی اعضا به ویژه در ماه‌های پایانی، بخش عمده‌ای از تعهدات جهاد دانشگاهی محقق شد و در تمام حوزه‌ها شاهد توسعه و اقدامات خوبی بودیم مسلماً این موفقیت نتیجه وحدت میان حوزه‌های کاری جهاد دانشگاهی است که امیدواریم این همدلی و توسعه در سال 97 نیز تداوم یابد.
وی تأکید کرد: حیات جهاد دانشگاهی بستگی به کارهای نو و ابتکاری دارد هر وقت کار جدید و بکری را آغاز کردیم موفق بودیم با همه تلاش‌ها و ابتکاراتی که جهاد دانشگاهی داشته است ظرفیت و زمینه‌های کاری زیادی برای این نهاد فراهم است که باید شناسایی و اقدام شود.
نظامدوست با بیان اینکه نا امیدی و تزریق روحیه یأس یکی از ابزارهای دشمن است گفت: درواقع بدبینی به آینده، آفت هر جامعه‌ای است که کشور را از پا در می‌آورد و به عنوان یک سلاح کشتار جمعی، تر و خشک را باهم می‌سوزاند و مانع از توسعه و نوآوری می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: از جمله وظایف رهبران و مدیران یک جامعه، تزریق روحیه امید و ترسم چشم‌انداز روشن است وقتی صدام جنگ را آغاز کرد امام راحل با یک سخنرانی و ترسیم آینده روشن جنگ، روحیه مقاومت در جامعه را چندین برابر افزایش داد که همگی ثمرات آن را دیدیم؛ لذا یکی از اهداف و دستور کارهای جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلاب تزریق روحیه امیدواری در جامعه است.
انتهای پیام

captcha