جمهوری اسلامی پای تعهد خود ایستاده است/ مجاهدت‌ها نتیجه می‌دهد
کد خبر: 3786454
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
آقازاده:

جمهوری اسلامی پای تعهد خود ایستاده است/ مجاهدت‌ها نتیجه می‌دهد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی گفت: ایران امروز به ‌تنهایی پای عهدی که بسته ایستاده است، آن‌هم به خاطر اینکه نشان دهد جمهوری اسلامی در هر موردی وقتی تعهدی دهد پای آن می‌ایستد؛ ایران از برجام در یک سال گذشته هیچ سودی نبرده است بلکه این تحریم‌ها به ضرر جمهوری اسلامی بوده است البته تا مادامی که جمهوری اسلامی ایران، رهبری و دولت مصلحت بدانند در این پیمان هستیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، شامگاه 12 بهمن در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک برگزار شد گفت: امروز در چهل‌سالگی انقلاب پیامی به همه‌ کسانی که تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از پیشرفت و توسعه این جریان به کار گرفتند داده می‌شود که به کوری چشم آنان می‌‌بینیم نه تنها در استان مرکزی بلکه در کل کشور حرکت روبه‌جلو، جاری و ساری است که البته این توسعه و پیشرفت به برکت تلاش مردم و کارآفرینان و جوانانی بوده است که در هرجایی که نیاز به حضورشان بوده حاضرشدند.
وی با بیان اینکه مردم و ایران اسلامی در مقابل آمریکا و هم‌پیمانانش کار بزرگی انجام داده است اظهار کرد: در ماه‌های گذشته وقتی آمریکا تحریم‌هایش را علیه کشور ما برقرار کرد تمام کشورهای بزرگ و کوچک از اتحادیه اروپا با رشد اقتصادی بیش‌تر از آمریکا، چین، روسیه و حتی همسایگان از آمریکا ترسیدند و مراوداتشان را کاهش دادند اما این اتفاق نشان از آن دارد که در دنیا تنها کشوری که استوار و قدرتمند و به دلیل حق بودن حرفش، در برابر آمریکا ایستاد، جمهوری اسلامی بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: مواجهه کشور با افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر به دلیل ترس برخی کشورها از آمریکا بود وگرنه تحریم‌های آمریکا به‌ تنهایی نمی‌توانست این اتفاق را رقم بزند و این به این دلیل بود که این کشورها نمی‌خواستند از زیر چتر قدرت آمریکا خارج شوند.
استاندار تأکید کرد: اروپا با توجه به اذعانش بر پای‌بندی ایران بر عهد خود تا دیروز نتوانست شعاری که می‌داد را عملی کند و دیروز نیز ساز و کار مالی اروپا با تأخیر، اندک، همراه با ترس و لرز برقرار شد.
وی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم ساز و کار اروپا خیلی اندک و در برابر وعده داده‌شده قدم کوچکی است، اضافه کرد: ایران امروز به ‌تنهایی پای عهدی که بسته ایستاده است، آن‌هم به خاطر اینکه نشان دهد جمهوری اسلامی در هر موردی و در موضوع هر بحثی وقتی تعهدی دهد پای آن می‌ایستد و امروز ایران یک‌طرفه در برجام است در شرایطی که آمریکا به طور کامل و اروپا هم ۸ ماه هست که صحبت از آمدن، کمک و مساعدت ساز و کار‌های مالی و اقتصادی می‌کند اما تا امروز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
استاندار مرکزی گفت: ایران از برجام در یک سال گذشته هیچ سودی نبرده است بلکه این تحریم‌ها هم به ضرر جمهوری اسلامی بوده است تا مادامی که جمهوری اسلامی ایران، رهبری و دولت مصلحت بدانند در این پیمان هستیم ولی یک چیزی که در این دنیای پر مسئله و پر رمز و راز اثبات شد این بود که ایران در عهدی که با کشور های اروپایی بسته است همچنان با صداقت و صلابت ایستاده است. امروز اگر از برجام خارج شویم در کم‌تر از ۴۸ ساعت به غنی‌سازی اورانیوم در حد بیست درصد می‌رسیم.
وی افزود: در طول این مدت هم جز ضرر و زیان اقتصادی برای ایران نبوده است، اروپا، چین، روسیه و خیلی از کشورهای همسایه بعد از تحریم‌ها از مراودات پا پس کشیدند اما با همه این‌ها جمهوری اسلامی با حرکتی بزرگ علی‌رغم اینکه هیچ کشور قدرتمندی در دنیا نمی‌تواند جلوی آمریکا بایستد، به کوری چشم دشمنان حتی با وجود همه تحریم‌ها چرخ اقتصادش بنا بر آمار بهتر از سال گذشته می‌چرخد.
وی اظهار کرد: در استان خودمان شرایط اقتصادی در زمینه‌های مختلف به گونه‌ای بهتر از سال گذشته است، دیدیم که دهه فجر در همین اولین روز با شکوه‌تر، به لحاظ حضور مردم، در سراسر کشور برگزار شد و تا پایان دهه هم همین خواهد بود. حضور مردم در ۲۲ بهمن برگ زرینی دیگر در کارنامه نظام ثبت و ضبط می‌کند. در ۲۲ بهمن امسال هم در اراک و هم در مراکز استان‌ها و هم در شهر‌های دیگر موج جمعیت و شکوه حضور جمعیت را برای این ظلمی که در حق مردم ایران توسط ابر‌قدرت‌ها صورت گرفت، خواهید دید.
به گفته استاندار مرکزی مردم ایران در شرایطی کاملآ مظلومانه به جرم استقلال، به جرم اینکه می‌خواهند زیر بار ظلم کسی نروند، به جرم اینکه جمهوری اسلامی و استقلالش را فریاد می‌زنند تحت‌ فشارهای اقتصادی‌ قرار گرفتند و برای این جرم این‌ همه فشار، تحریم، جنگ اقتصادی و نظامی را تحمل می‌کنند و این‌ها همه و همه برای مردم دنیا به این معناست که ایران امروز روی پای خودش ایستاده و توسط مردم حمایت می‌شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: درست است تحریم‌ها در مقطعی از زمان فشار است اما بدانید این دوره‌های پرمشقت به‌عنوان دوره‌های آموزش این ملت و برای آب‌دیده شدن این ملت، در آینده از این کشور و مردم قدرتی خواهد ساخت که به‌جای اینکه امروز همه نگاه‌ها به سمت آمریکا باشد حتماً در سال‌های آینده این نگاه‌ها به سمت‌وسوی دیگری خواهد بود که در خیلی از تحلیل‌های خودشان ایران را به‌عنوان یک ابرقدرت مطرح می‌کنند و حتماً این ایستادگی‌ها و مجاهدت‌ها نتیجه می‌دهد.
وی تصریح کرد: مردم عزیز همچنان که در چهل سال گذشته با صبر و استقامت البته با صلابت و اقتدار ایستاده‌اند همچنان خواهند ایستاد و از مسائل و مشکلات هم عبور خواهند کرد و اگر خدا بخواهد به سرمنزل مقصود انقلاب اسلامی نائل می‌شوند.
انتهای پیام

captcha